سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام پورمحمدی در جمع اعضای جبهه پیروان اصفهان:

نُرم مشارکت سیاسی در ایران بالاست/ دشمن را باید با سیاست تدبیر کنیم

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: نظام ايران اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب با رأي مردم شکل گرفت و الآن نُرم مشارکت سياسي در ايران بسيار بالاست و ميانگين مشارکت مردم در انتخابات بالاي 60 درصد است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "مصطفي پورمحمدي" در جمع پرشكوه اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري استان اصفهان که در حسينيه جوادالائمه شهر اصفهان برگزار شد، با گرامي‌داشت روز ملي فناوري هسته‌اي به شعار "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" اشاره کرد و گفت: پيام اصلي اين نام‌گذاري تعبير ديگري از عبارت «در پيچ تاريخي هستيم» مي‌باشد که سال گذشته مقام معظم رهبري فرمودند.

حجت‌الاسلام پورمحمدي حوادثي که اين روزها بر جوامع اسلامي مي‌گذرد را يادآور شد و ادامه داد: متأسفانه در امت اسلامي همراهاني ناآگاه، منحرف و خودخواه هستند و اخبار زجرآوري از امت اسلامي مي‌شنويم که همه ما را نگران و ناراحت کرده است.

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري قدرت تأثيرگذاري جمهوري اسلامي ايران را در منطقه يادآور شد و افزود: امروزه در برخي صحنه‌ها فقط جمهوري اسلامي قدرت هماوردي با آمريکا را دارد و اين اهميت موضع و موقعيت نظام ما را نشان مي‌دهد.
 

اين اراده مردم است که تعيين مي‌کند نام چه کسي از صندوق انتخابات بيرون بيايد

حجت‌الاسلام پورمحمدي ابعاد داخلي پيشرفت کشور را در بخش‌هاي مختلف برشمرد وگفت: نظام ايران اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب با رأي مردم شکل گرفت و الآن نُرم مشارکت سياسي در ايران بسيار بالاست و ميانگين مشارکت مردم در انتخابات بالاي 60 درصد است.

وي اظهار داشت: در ايران اراده مردم است که تعيين مي‌کند نام چه کسي از صندوق انتخابات بيرون بيايد. امروز دنيا فهميد که در ايران قدرت مردمي بر سر کار است و اين را در اظهارنظرهاي مسئولان غربي و آمريکايي مي‌بينيم.

حجت الاسلام پورمحمدي خاطرنشان کرد: دشمنان در چنين شرايطي و به‌خاطر دلايلي که ذکر شد، فشارها بر ايران اسلامي را افزودند تا بتوانند چهره نظام را بد و سياه نمايش داده و از اين طريق با تضعيف جمهوري اسلامي بر ساير امت اسلامي تاخت و تاز بکنند.

 وي ادامه داد: اين‌که مي‌گوييم از امت اسلامي دفاع شود به معناي لشکرکشي به آن منطقه يا کمک مالي به آنان نيست. اگر نظام جمهوري اسلامي به‌عنوان ستوني پايدار جايگاه خود را تثبيت کند، ديگر امت‌هاي اسلامي نيز از ايران الگو گرفته و مقاومت مي‌کنند.
 

حماسه سياسي با يك حضور گسترده، پرنشاط و يك انتخاب خوب شكل مي‌گيرد

حجت‌الاسلام پورمحمدي گفت: با يک حضور گسترده، پرنشاط و يک انتخاب خوب، حماسه سياسي شکل مي‌گيرد. هرچند الان بيکاري و گراني خانواده‌ها و جوانان را آزار مي‌دهد اما با همت و تلاش بيشتر بايد چاره کرد. چرا که هم توانايي و هم منابع فراوان داريم.

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: رهبري معظم انقلاب با دريافت و شناخت دقيق و واقعي فرمودند: «بايد حماسه سياسي و حماسه اقتصادي صورت بگيرد» اگر مي‌دانستند کشور قدرت خلق حماسه را نداشت، هرگز اين مسئله را عنوان نمي‌کردند.  
 

بايد اهل مشورت بوده و خرد جمعي را باور داشته باشيم

حجت‌الاسلام پورمحمدي الزامات تحقق حماسه سياسي و اقتصادي را يادآور شد و افزود: متخصصين و محققين زيادي در کشور داريم و بايد اهل مشورت بوده و خرد جمعي را باور داشته باشيم. بايد قانون‌پذير بوده و جامعه را بر اساس اصول روشن و تعريف‌شده پيش ببريم.

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: حماسه اقتصادي پس از حماسه سياسي شکل خواهد گرفت. يعني در دولت جديد شکل مي‌گيرد. دولتي بعدي اگر در اجراي قانون و استفاده از منابع و مبارزه با فساد و اصلاح نظام اداري خوب عمل کند، گام دوم را در خلق حماسه اقتصادي برمي‌دارد.
 

با توليد توان ملي بالا مي‌رود و حماسه اقتصادي شکل مي‌گيرد


حجت‌الاسلام پورمحمدي با بيان اين‌که کشور با توليد مي‌تواند روي پاي خود بايستد گفت: با توليد توان ملي بالا مي‌رود و حماسه اقتصادي شکل مي‌گيرد و آن وقت براي مقابله با تحريم و مذاکرات هسته‌اي قوي‌تر حرف مي‌زنيم. آن وقت اگر نفت از ما نخريدند مي‌گوييم نيازي نداريم. اگر اين گام را برداشتيم مي‌توانيم گام بعدي را که ديپلماسي است محکم برداريم. ديپلماسي محصول توان ملي به علاوه چانه‌زني سياسي است. اين‌ها مراحلي است که بايد براي خلق حماسه سياسي و اقتصادي طي شود.

حجت‌الاسلام پورمحمدي با اشاره به ضرورت اتحاد در مقابل دشمنان، اطاعت از فرامين رسول الهي و لزوم مهرباني با يکديگر گفت: به فرموده قرآن دعوا و تنازع موجب فشل‌شدن جامعه و به هرز رفتن توان مي‌شود.

 وي ادامه داد: اگر مي‌خواهيم حماسه سياسي و اقتصادي در جامعه شکل بگيرد، يک مبناي اصلي دارد و آن اين است که بستر حماسه را که همدلي، همبستگي، به هم اعتمادکردن، همديگر را تحقير نکردن و به هم احترام گذاشتن است به وجود بياوريم. و رهبر معظم انقلاب نيز دايم بر اين نکات سفارش مي‌فرمايند.
 

بايد با سياست دشمن را تدبير كنيم

حجت‌الاسلام پورمحمدي با تأکيد بر اين‌که نبايد گرفتار اخلاق مذموم و بحران‌ساز شد، افزود: کشوري که دچار دعوا و تنازع است رشد نخواهد کرد و دشمنان نيز به آن رحم نمي‌کنند.

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به ديپلماسي کشور اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبري ديپلماسي بايد بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد و سياست‌مردان حرفه‌اي بايد در اين ميدان بيايند و پشتيباني شوند. بايد با سياست دشمن را تدبير کنيم. بايد برنامه داشته باشيم و دقيق و ملتزم به قانون بوده و نظارت‌پذير باشيم. 

حجت‌الاسلام پورمحمدي در پايان رهبري معظم انقلاب را نعمتي مهم براي جامعه برشمرد و گفت: علماي بزرگوار مردم خوب و منابع غني همه از نعمات الهي اين کشور هستند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.