سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار محرمانه مقام آمريکايي با نماينده دولت کره شمالي در نيويورک

يکي از مقامات بلند پايه وزارت امور خارجه امريکا مارس گذشته با نماينده دولت کره شمالي در نيويورک ديدار محرمانه اي داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي فارن پاليسي ، برخي منابع آگاه ديپلماتيک اعلام کردند ديدار کليفورد هارت فرستاده ويژه وزارت امور خارجه امريکا در مذاکرات شش جانبه کره شمالي با هان سونگ ريول معاون نماينده کره شمالي در سازمان ملل متحد اواسط مارس گذشته و پيش از اعلام جديدترين اظهارات و اقدامات برانگيزاننده مقامات کره شمالي صورت گرفت.
 اين نشست در واقع بر اساس آنچه که در محافل سياسي به " کانال نيويورک " شناخته مي شود ، يعني معمول ترين روش ارتباط مستقيم بين مقامات واشنگتن و پيونگ يانگ صورت گرفته است. 
اين منابع ديپلماتيک اعلام کردند جزييات اين نشست فاش نشده است اما به نظر مي رسد پيشرفت و پيشنهاد مهم و قابل توجهي از سوي مقامات امريکايي در اين نشست مطرح نشده است و طرف امريکايي به روشني و صراحت بار ديگر بر درخواست دولت امريکا براي خودداري پيونگ يانگ از اتخاذ اقدامات تحريک اميز و بازگشت به راه ديپلماسي تاکيد کرده است.
بسياري از کارشناسان سياسي بر اين باورند رويکرد کنوني باراک اوباما رئيس جمهور امريکا در قبال کره شمالي بر اساس اصل " شکيبايي راهبردي "  يا به عبارت ديگر انتظار براي بازگشت مجدد اين کشور به مذاکرات چند جانبه است. برگزاري اين نشست در واقع تنها نشانگر اين واقعيت است که سياست دولت امريکا در قبال کره شمالي همچنان بدون تغيير مانده است.
با اين حال جان کري وزير امور خارجه امريکا قرار است به زودي راهي چين ، کره جنوبي و ژاپن شود و يکي از مقامات بلند پايه دولت امريکا در مصاحبه با سي ان ان اعلام کرد جان کري در اين سفر تلاش خواهد کرد راه ديپلماتيکي را براي رهايي از بحران کره شمالي ارائه دهد.
پاتريک ونترل سخنگوي وزارت امور خارجه امريکا روز سه شنبه در اظهارات خود از بيان اين موضوع که آيا از مارس گذشته تاکنون ارتباطي از طريق " کانال نيويورک " با مقامات پيونگ يانگ صورت گرفته است يا خير ، سر باز زد.
وي گفت: من چيزي براي گفتن درباره اين موضوع ندارم اما راه استفاده از اين کانال هميشه براي مواقع ضروري باز است.







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.