سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار عراقی عنوان کرد

حفظ سلامت نیروهای مسلح؛ عامل ارتقای توان دفاعی کشور

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی نیروهای مسلح سالم و تأثیرگذار، سلامت نیروی انسانی است تا با تمام توان امکان دفاع از کشور را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ "عبدالله عراقی" در همایش سلامت نیروی زمینی سپاه پاسداران که صبح امروز در تالار غدیر برگزار شد، با بیان اینکه سلامت یک انسان می‌تواند سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: اگر انسان، سالم باشد می‌تواند به طور صحیح به جامعه خدمت کند، اما در غیر این صورت علاوه بر اینکه امکان خدمات‌رسانی را ندارد باعث زحمت دیگران نيز می‌شود.

وی افزود: سلامتی نعمت بزرگی است که در این اسلام همواره مورد تأکید معصومین(ع) بوده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سلامت و امنیت را ۲ مؤلفه مورد تأکید برای جامعه‌ای سالم از منظر اسلام ارزیابی و تصریح کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد هیچ چیزی برای انسان ارزش ندارد، سلامتی نیز نوعی امنیت جانی تلقی می‌شود، پس باید تلاش کنیم تا جامعه‌ای سالم بسازیم.

عراقی ادامه داد علوم پزشکی علمی اثبات شده است که می‌تواند در زندگی فردی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر لزوم شناساندن فرهنگ بهداشت در نهادها و سازمان‌ها یادآور شد: نیروی زمینی سپاه پاسداران، ۲ سال است که به‌طور پیاپی مقام اول را در این عرصه بین نیروهای مسلح کسب کرده است.

عراقی تأکید کرد: برای رسیدن به جامعه‌ای سالم باید جامعه مدیریتی به فکر پیشگیری به‌ویژه پیشگیری به‌وسيله ورزش، تحرک و تربیت بدنی باشد؛ به طور مثال در نیروی زمینی طی تحقیقی مشخص شد که ورزش برنامه‌ریزی شده و تخصصی از سوی کارشناسان در سطح نیروها علاوه بر ایجاد نشاط، شادابی، پرکاری و روابط خانوادگی موفق‌تر، باعث کاهش ۳۰ درصد از بیماری‌ها شده است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: یکی از مؤلفه‌های اصلی نیروهای مسلح سالم و تأثیرگذار، سلامت نیروی انسانی است تا با تمام توان امکان دفاع از کشور را داشته باشند.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.