سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بيانيه سرلشکر فيروزآبادی به مناسبت هفته سلامت تأکيد شد

رعایت سبک زندگی سالم اسلامی با الگو گرفتن از روایات و سیره ائمه معصومین(ع)

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت هفته سلامت که از ۱۸ تا ۲۴ فروردین برگزار می‌شود، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرلشکر "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به مناسبت هفته سلامت که از ۱۸ تا ۲۴ فروردین برگزار می‌شود، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه که در حاشیه همایش هفته سلامت معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه قرائت شد به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا می‌فرمایند: پیشرفت یک کشور منوط به نیروی سالم، عالم، با همت و دین‌دار است.

با سلام به منجی عالم بشریت، حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای عزیز، (مدظله‌العالی) و با درود به روان پاک شهیدان پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سال نو را به شما کارکنان ارزشمند نیروهای مسلح و خانواده محترمتان عرض می‌نمایم.

اکنون که در بهار طبیعت، کوشش و جوشش همه موجوداتی که سهمی از هستی دارند برای زنده شدن و شکوفایی و گشودن راه زندگی و تجدید حیات خود بیش از پیش تجلی یافته، فصل دیگری از دفتر ایام گشوده می‌شود و منتظران ظهور مهدی موعود (عج) و اهل ایمان که سلامتی شایسته آنان با فطرتشان سازگارتر است، شیفته رویت سیمای خورشید عدالت و زمینه ساز فرجام حیات و هستی می‌شوند.

از آنجا که ۱۸ تا ۲۴ فروردین هر سال به نام هفته سلامت نام گذاری شده و به همین مناسبت، «امسال فشارخون خود را جدی بگیرید» به عنوان شعار سلامت سال تعیین و اعلام گردیده، لازم است در این خصوص نکاتی را یادآور شوم:

برنامه‌های الهی، فصول و مبانی را در راستای معنا بخشی به زندگی انسان در ابعاد مختلف اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تعیین نموده است که انسان موحد با اهتمام به این مبانی و اصول مناسبات فردی، اجتماعی، زیستی و سطح زندگی خود را تعیین، اصلاح و تنظیم می‌نماید، انسان با آموختن و به کار بردن دانش و برنامه‌هایی که از منابع غنی اسلام و قرآن سرچشمه می‌گیرد حیات طیبه را که خداوند کریم وعده داده و آن را شایسته و سزاوار وی می‌داند تجربه خواهند نمود. در برخی از آیات و روایات، بدن و اعضای آن امانت الهی و حفظ نفس و تندرستی جسم و روان واجب شمرده شده و سلامتی را به عنوان برترین نعمت‌ها و گواراترین عطیه و سرمایه به شمار آورده است. سلامتی مسئولیتی فردی، همگانی و سازمانی است که از منظر روایات با تغذیه طیب، سالم و مناسب، سفر و صله رحم، احترام متقابل، پرهیز از آسیب رساندن به بدن و تأکید در پیشگیری از بیماری‌ها و تقسیم اوقات به کار، عبادت، رسیدگی به خانواده و در یک کلام رعایت سبک زندگی سالم اسلامی با الگو گرفتن از روایات و سیره ائمه معصومین (ع) حفظ و تعالی می‌یابد.

آحاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوان مقتدر ولایت در پرتو عنایات ولی عصر(عج) و فرامین فرمانده معظم کل قوا موظفند با اصلاح سبک زندگی خود و خانواده محترم به عنوان الگوی سلامت جامعه نحوه زندگی خود را بر اساس شاخص‌های تعیین شده در طرح کریمه اهل بیت (ع) ارتقا دهند، بدیهی است فرماندهان به عنوان متولیان اصلی سلامت نقش تعیین کننده در حمایت و اجرای برنامه های سلامت محور در نیروهای مسلح به عهده دارند.

در پایان ضمن دعا برای تعجیل در فرج حضرت بقیةالله(ارواحنا له الفداه) و سلامتی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) برای یکایک شما عزیزان و خانواده محترمتان تندرستی و سعادت آرزومندم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی

انتهای پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.