سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبديل رآکتور ديمونا به بمبي ساعتي براي رژيم صهيونيستي

رآکتور دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی به سبب فرسودگی به بمبی ساعتی برای رژیم صهیونیستی و کارکنان رآکتور تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین ، اخیرا حرف و حدیث ها در اسرائیل درباره رآکتور هسته ای دیمونا افزایش پیدا کرده است اما این بار حرف و حدیث ها درباره خطراتی است که این رآکتور برای اسرائیل و کارکنان رآکتور در بر دارد.

این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به گذشت پنجاه سال از احداث رآکتور دیمونا افزود: این رآکتور اکنون به بمبی ساعتی تبدیل شده است که به گفته روزنامه هاآرتص اسرائیل و کارکنان رآکتور را تهدید می کند. دانشمندان اسرائیلی به هاآرتص گفتند این رآکتور که در دهه شصت قرن گذشته بنا شده است به سبب گذشت مدتی طولانی از بنای آن به تهدیدی برای مناطق اطراف خود تبدیل شده است.

در ادامه گزارش آمده است: مسئولان کمیته انرژی هسته ای اسرائیل در مقابل اظهارات کارشناسان اسرائیلی می کوشند به مردم اطمینان خاطر بدهند که در این رآکتور استانداردهای سلامت بین المللی رعایت شده است و اسرائیل از حادثه فوکوشیما در ژاپن عبرت گرفته است.

این شبکه افزود: اما اطمینان خاطری که این کمیته می دهد با اظهارات کارکنانی که مدت های طولانی است در این رآکتور کار می کنند و در نهایت به بیماری سرطان مبتلا شده اند، همخوانی ندارد. یکصد و بیست تن از کارکنان رآکتور با اعلام شکایت خود فاش کردند افسر امنیتی در رآکتور دیمونا از آنها بازجویی کرده است و پس از اقامه دعوی نیز مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند.

در ادامه گزارش آمده است: هر چند مسئولان رآکتور با کارکنان بدرفتاری کردند اما تزیپی لیونی وزیر دادگستری اسرائیل در مقابل آنها نرمش نشان داد و طی آن هیأتی برای دادن غرامت به کارکنان رآکتور که به سرطان مبتلا شده است تشکیل شد تا از انتشار اطلاعات مهم و سری جلوگیری شود.
برچسب ها: رآکتور ، دیمونا ، بمب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.