سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندر عباس/

بوشهری ها کم تحرک ترین مردم ایران هستند/ لزوم تغییر در سبک زندگی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میانگین کشوری کم‌تحرکی 39 درصد است در حالیکه این میزان در استان بوشهر 50 درصد است و بدین سبب بوشهری ها کم تحرک ترین مردم ایران هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح سه شنبه در همایش هفته سلامت در مدرسه راهنمایی اتحاد بوشهر اظهار داشت: تحرک و فعالیت‌های ورزشی در بهبود شرایط بدن و کاهش ابتلای به بیماری‌ها نقش بسیار مهمی دارد که باید سعی شود میزان فعالیت‌های ورزشی را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر کم‌تحرک‌ترین مردم ایران هستند، تصریح کرد: میانگین کشوری کم‌تحرکی 39 درصد است در حالی که این میزان در استان بوشهر 50 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر لزوم تغییر در سبک و روش زندگی برای ارتقای وضعیت سلامت افراد جامعه، اضافه کرد: گرایش افراد به استفاده از غذاهای آماده و فست‌فودها و ماشینی‌شدن زندگی و همچنین افزایش بیماری‌های غیر واگیر از تهدیدهای سلامت جامعه است.

وی با اشاره به برخی رفتارها برای ارتقای سلامت و بهداشت، ادامه داد: استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب، پیاده‌روی، استفاده از میوه و سبزی‌جات در سبد غذایی خانواده‌ها می‌تواند در کاهش میزان خطرات سلامت تاثیر زیادی داشته باشد.

معاون سلامت و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر لزوم  تغییر رفتار و سبک زندگی برای داشتن زندگی بهتر و سالم‌تر، اظهار داشت: نگاه مثبت مسئولان به بخش سلامت باعث ارتقای شاخص‌های سلامتی در جامعه شده است.

عبدالرحیم موجی با بیان اینکه بحث در مورد سلامت و بهداشت را نباید تنها مختص هفته سلامت بدانیم، تاکید کرد: باید توجه بیشتری به به بحث سلامت و پیشگیری از برخی عوامل بیماری‌زا داشته باشیم.

دکتر سید حسن معینی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز در این آئین از فشار خون و دیابت به عنوان سرطان‌های خاموش نام برد و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم موفق باشیم، باید توجه بیشتری به سلامتی خود داشته باشیم./ک

برچسب ها: کم تحرک ، سبک ، زندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.