سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در افراد مبتلا به فشارخون بالا:

توجه به اصلاح رژیم غذایی پس از قطع سیگار ضروری تر است

از آنجایی که جهت کنترل فشارخون بالا قطع سیگار ضرورت دارد نکته مهم بهبود اشتهای این گونه افراد است که باید به اصلاح رژیم غذایی پس از قطع سیگار توجه ضروری شود.

دکتر امیر فرجام فاضلی فر فلوشیب الکتروفیزیولوژی قلب و دانشیار دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مصرف دخانیات متاسفانه علاوه بر تبعات زیان بار اقتصادی ضایعات جبران ناپذیری نیز بر سلامت افراد می گذارد.
 
وی متذکر شد: استعمال سیگار به جهت داشتن سموم متعدد نه تنها باعث بروز زودرس بیماری های عروق قلبی می شود، بلکه با تاثیرات مخرب خود بر سایر اعضای جوارح نیز می تواند مشکل ساز باشد.
 
دکتر فاضلی فر خاطر نشان کرد: یکی از این بیماری ها که حاصل تدخین سموم و مواد مضر است پرفشاری خون است.
 
این متخصص تاکید کرد: لذا جهت اصلاح پرفشاری خون در این بیماران لازم است قطع مصرف سیگار به طور کامل و نه تنها کاهش دفعات مصرف سیگار در روز مدنظر قرار بگیرد.
 
وی افزود:هنگامیکه صحبت از عدم مصرف سیگار می شود نه تنها خود فرد سیگاری را شامل می شود بلکه تمامی افراد خانواده به صورت دسته دوم که آن را استنشاق می کنند نیز دربر می گیرد.
 
دکتر فاضلی فر تاکید کرد: نکته مهمی که بیماران مبتلا به پرفشاری خون یا فشارخون بالا باید توجه داشته باشند این است که پس از قطع استعمال سیگار به جهت بهبود اشتها ممکن است اضافه وزن پیدا کنند که عاملی بازدارنده جهت درمان مناسب فشارخون بالا است.
 
لذا پس از قطع سیگار اصلاح رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی مدنظر قرار بگیرد./ع2
برچسب ها: سیگار ، غذا ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.