سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کلاه محافظی مناسب در برابر اثرات زیانبار پرتو های خورشید

همه ی ما با فرارسیدن روزهای گرم برای حفظ زیبایی و همچنین سلامت پوست خود به فکر اقداماتی می افتیم که با انجام آن ها بتوانیم بهتر و بیشتر‌ از پوست‌مان مراقبت كنیم . برخی از این رفتارها هم علی رغم ساده و آسان بودن کم تر مورد توجه قرار می گیرند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد استفاده از کلاه های لبه دار روزهای گرم و آفتابی یکی از این کارها ست. این رفتار ساده می‌تواند از رسیدن بخش عمده‌ای از نور و اشعه زیان آور خورشید به پوست سر ، صورت و گردن جلوگیری كند.

به طور کلی به نظر می‌رسد هنوز در كشور ما استفاده از كلاه در روزهای گرم و آفتابی به یك فرهنگ تبدیل نشده است و در حوزه پوشش‌های تابستانی به نقطه ای مناسب نرسیده ایم و تنها راه دست یافتن به این مرتبه ، رعایت نکات ایمنی در برای محافظت از خطرات احتمالی ناشی از پرتوهای زیانبار خورشید و رسیدن به این باور است که برای همه افراد خانواده كلاه فقط وسیله‌ای تزئینی نیست. نکته ی مهم دیگری که باید بدانیم این است که برای خرید یك كلاه مناسب و استاندارد چه نكاتی را رعایت كنیم. با همین مقدمه ی كوتاه و ساده متوجه می‌شویم بسیاری از كلاه‌های موجود در بازار برای مراقبت از پوست سر و صورت مناسب نیستند. در این نوشتار ویژگی های یک کلاه مناسب را می خوانیم:

یک کلاه مناسب چه ویژگی دارد

طراحی یك كلاه مناسب تابستانی باید به گونه‌ای باشد كه سایه ی حاصل از آن تمام صورت، گردن و گوش‌ها را بپوشاند.

همچنین بهتر است در این روزهای گرم از كلاه‌هایی كه رنگ روشن دارند استفاده كنیم چرا كه این رنگ‌ها كمتر گرما را جذب می‌كند. كلاه‌هایی با رنگ‌های تیره به دلیل جذب حداكثری گرما، حرارت پوست سر و صورت را به شدت بالا می‌برد.

یكی دیگر از نكات بسیار مهم در انتخاب یک كلاه تابستانی جنس آن است. به این معنا كه كلاه علاوه بر پوشش دهی كامل، باید از جنسی ساخته شده باشد كه باعث گردش جریان هوا شود. بر این اساس كلاه‌هایی كه از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند نسبت به مدل‌های نخی یا دیگر الیاف طبیعی، گرمای بیشتری ایجاد می‌كنند. تهیه کلاه برای بچه ها باید با دقت بیشتری صورت گیرد زیرا پوست آن ها بسیار حساس‌تر از پوست بزرگسالان است؛ بنابراین در این فصل به مراقبت بیشتر احتیاج دارند و كلاه‌های مناسب برای كودكان موجب كمترشدن آسیب‌های پوستی آنان می‌شود.

كلاه‌های مناسب كودكان در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود است؛ پس سعی كنید با خرید نوعی كه مورد توجه كودك باشد او را ترغیب به استفاده از كلاه كنید.

از آن جایی که در فصل گرما استفاده از کلاه بیتشر می شود احساس تعریق در ناحیه ی سر هم به مشکلی بدل می شود که لازم است اقدامات پیشگیرانه برای رفع آن و نیز رعایت نکات بهداشتی در این خصوص صورت پذیرد.

دقت داشته باشید کلاه هم مانند لباس در معرض دود ، گرد و خاک و آلودگی های محیطی قرار دارد و به دلیل آمیخته‌شدن عرق با آلودگی‌های معلق در هوا لازم است هفته‌ای یك تا دو بار كلاه خود را بشویید./ب

 

برچسب ها: کلاه ، محافظی ، خورشید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
kolah
۱۴:۲۰ ۰۵ تير ۱۳۹۷
دروازه بان کلاه آفتابی بذار تا نور خورشید موهای سرت را نسوزاند.