سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

مقام نخست تیم روباتیک واحد علوم و تحقیقات فارس در مسابقات بین المللی روباتیک آزاد ایران

تیم روباتیک واحد علوم و تحقیقات فارس در مسابقات روباتیک آزاد ایران مقام نخست را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات فارس گفت: اعضای تیم روباتیک واحد علوم تحقیقات فارس با طراحی و ساخت کم وزن ترین و کوچکترین روبات پرنده با دو دوربین تصویربرداری در هشتمین دوره این مسابقات در بخش روبات های پرنده مقام نخست را از آن خود کردند.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات فارس با بیان کارآیی روباتهای پرنده و کاربرد آنها در عبور از معابر کوچک گفت: این روبات در این دوره از مسابقات، کم وزن ترین و کوچکترین روبات پرنده، در چهار سال فعالیت پژوهشی طراحی و ساخته شده است.

جباری گفت: این روبات شامل دو دوربین است که از طریق آنها علاوه بر کنترل هوشمند، قابلیت عبور در مسیرهای اکتشافی و انجام عملیات امداد و نجات را نیز امکانپذیر می کند.

ایمان شیرده، سرپرست این تیم دانشجویی به بیان عملکرد این روبات پرداخت و گفت: پردازش دوربین های این روبات قابلیت بالایی در شناسایی عوامل مختلف دارد که از آن جمله تشخیص رنگ خون انسان است.

ایمان شیردره، رامین مرحمتی و محسن افشاری اعضای تیم سازنده این روبات هستند.همچنین این روبات در آبان ماه سال گذشته در مسابقات روبات پرنده دانشگاه صنعتی امیر کبیر رتبه نخست را از آن خود کرد./ع

برچسب ها: نخست ، روباتیک ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.