سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کارگروه حمایت از تولید؛

تشکیل کمیته ویژه برای بررسی مسایل روز صنعت خودرو

عضو کارگروه حمایت از تولید گفت: در آخرین جلسه این کارگروه مقرر شد ،کمیته ویژه برای بررسی وضعیت صنعت خودروسازی و قیمت تمام شده تولیدات این بخش تشکیل شود.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در آخرین جلسه سال گذشته کارگروه حمایت از تولید، قرار شد کمیته ویژه برای پایش مسایل صنعت خودرو تشکیل شود و گروهی به صورت میدانی مسایل مربوط به صنعت قطعه‌ و خودرو را همچون نحوه تامین مواد اولیه ،مشکلات مالی و نحوه تامین مالی قطعه سازان و خودروسازان را بررسی کنند.
وی ادامه داد: پس از این اقدام کارشناسی، گزارشی برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری خودرو به کارگروه حمایت از تولید ارائه خواهد شد.
خالقی با اشاره به مشکلات پیش آمده  در شماره گذاری خودروها تصریح کرد: تجهیز خودروها به کیسه هوا و استاندارد آلایندگی یورو4 و  اینکه آیا این اقدام قابلیت انجام دارد یا خیر و همچنین، هزینه اضافی که از این محل به خودروسازان تحمیل می‌شود نیز توسط کارگروه مذکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود آیا برای نصب کیسه هوا باید به خودروسازان فرصتی داده شود یا خیر.
عضو خانه صنعت و معدن و تجارت گفت:همچنین در بحث ایربگ، این کارگروه، میزان توان تولید قطعه‌سازان داخلی را بررسی می‌کند تا مشخص شود که امکان تأمین نیاز خودروسازان از طریق آنها وجود دارد یا خیر.
خالقی اظهار داشت:در بررسی این موضوع باید توجه شود که اجرای استانداردهای ایربگ و یورو4 برای خودروسازان متحمل صرف هزینه بیشتر است  و این امر به افزایش قیمت تمام شده محصول می انجامد که در شرایط حساس بازار خودرو ، افزایش مجدد قیمت ها به صلاح نیست.
وی خاطرنشان کرد:این کمیته تخصصی هنوز تشکیل نشده و در نخستین جلسه کارگروه حمایت از تولید در سال جدید، زمان تشکیل و جزئییات بیشتر آن مشخص می شود.
برچسب ها: خودرو ، تولید ، کارگروه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.