سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می کند؛

نشست علمی گزارش و سنجش دو دلیل ضروری نبودن و اخلاقی نبودن تولید علم دینی

نشست علمی گزارش و سنجش دو دلیل ضروری نبودن و اخلاقی نبودن تولید علم دینی در روز چهارشنبه 21 فروردین 92 در پژوهشگاه حوزه دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ گروه فلسفه علم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نشست علمی گزارش و سنجش دو دلیل ضروری نبودن و اخلاقی نبودن تولید علم دینی را برگزار می کند.

بنابراین گزارش، هدف از این نشست بررسی دو دلیل از دلایل چهارگانه مخالفت با علم دینی عنوان شده که توسط سید محمد تقی موجود ابطحی یکی از محققان گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

بر اساس این گزارش در این نشست دو دلیل از دلایل چهارگانه مخالفان علم دینی( ضروری نبودن و اخلاقی نبودن) گزارش و بررسی می شود و چنانچه سید محمد تقی موحد ابطحی در این بحث نشان می دهد که ضروری بودن علم دینی را نمی توان بر مبنای ناکارآمدی علم موجود، ضعف معرفت شناختی علم موجود، ناسازگاری علم موجود با دین اثبات کرد و تنها راه اثبات ضرورت تولید علم دینی پذیرش سرپرستی دین بر ابعاد مختلف حیات بشری است.

شایان ذکر است، این نشست علمی در روز چهارشنبه 21 فروردین 92 از ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود و شرکت عموم علاقمندان در آن آزاد است./ح
برچسب ها: نشست ، دین ، اخلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.