سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برگزاری چهارمین دوره "مسابقات ملی سرامیک ایران" در دانشگاه تبریز

چهارمین دوره "مسابقات سراسری سرامیک " با محوریت استحکام خمشی 11 و 12 اردیبهشت ماه جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،دبیر چهارمین دوره مسابقات ملی سرامیک ایران با اعلام این خبر گفت: سازمان علمی دانشجویی مهندسی مواد چهارمین دوره "مسابقات ملی سرامیک ایران" را به میزبانی انجمن علمی مهندسی مواد دانشگاه تبریز و با همکاری گروه پژوهشی سرامیک های پیشرفته این دانشگاه به منظور توسعه مهارت‌هاي مربوط به دانش مهندسی سرامیک برگزار می نماید.

قاسمی کاکرودی با بیان اینکه پیش از این و در سالهای قبل، دوره های اول تا سوم این مسابقات با میزبانی دانشگاه علم و صنعت ، صنعتی شریف و دانشگاه آزاد واحد میبد، برگزار و این بار نیز دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های مهم و مطرح در مهندسی مواد و به خصوص در گرایش سرامیک، میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است، تشریح کرد: در این دوره استحکام خمشی سرامیک ها، به عنوان مهم ترین پارامتر نشان دهنده خواص مکانیکی سرامیک به عنوان موضوع مسابقه انتخاب شده است.

وی ادامه داد: يکي از چشم اندازهاي علم سرامیک و کاربردهای انواع سرامیک ها در دنيا، توانایی بالای مواد برای مقاومت در برابر تنش های مکانیکی است.

به گفته وی اين مسأله امروزه به عنوان يکي از مهم ترین عوامل در مقالات و پروژه های علم مواد مطرح است، لذا با توجه به روند نوع طراحی سوالات در مسابقه ملی سرامیک و پایه علمی ارائه شده در مراکز علمی و دانشگاهی، ضرورت پرداختن به خواص مکانیکی و عوامل موثر بر آن مهم به نظر مي‌رسد.

دکتر قاسمی کاکرودی یاد آور شد: از این رو ترغيب دانشجویان مراکز علمي و دانشگاهي جهت انجام پژوهش در اين زمينه امري ضروري است و برگزاري چنين مسابقاتي در ابعاد ملي، يكي از روش‌هايي است كه مي‌تواند اين پويايي را در جامعه دانشگاهي كشور ايجاد كرده و موجب رشد و جهت‌دهي دانشجويان در راستاي مطالب علمی شود.

وی تقويت ارتباط بين صنعت و دانشگاه از طريق طرح مسائل و مشكلات صنعت در دانشگاه، آشنايي دانشجویان با روندهاي ساخت و بررسی عوامل موثر در موضوع مسابقه براساس سرفصل ارائه شده در دانشگاه ها، بکارگيري عملي اصول علمي مهندسي سرامیک در ساخت، پخت و آزمون، باز تعريف مسأله در قالب مسائل کوچکتر، تمرين کارگروهي، ارتقاء كيفي توان مهندسي دانشجويان، ايجاد رقابت مثبت و درگير نمودن كليه مراكز تحقيقاتي دانشگاهي و دانشجويان و محققان با استعداد وحضور دانشجویان مهندسی سرامیک در کنار هم و تبادل نظرات و پیشنهادات برای گسترش علم مواد در کشور را از جمله اهداف مسابقه ملی سرامیک ایران بیان کرد.

به گفته وی تا کنون بیش از 30 تیم از 15 دانشگاه وپژوهشگاه برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اند./ع

 

برچسب ها: مسابقات ، ملی ، سرامیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.