سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

باغداران نهال‏های شناسه‏دار خریداری کنند/ وجود بیماری نماتود در نهال‏های غیر مجاز

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به زمان کاشت نهال در باغات استان گفت: باغداران نهال‏های شناسه‏دار خریداری کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سعید ادیب، اظهار کرد: فصل کاشت نهال در باغ‏های استان آغاز شده است.

وی دقت در خرید نهال‏های مناسب را مورد تاکید قرار داد و افزود: باغداران در زمان خرید نهال به شناسه نهال توجه داشته باشند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان شناسه‏دار بودن نهال‏ها را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: باغداران در زمان تهیه نهال به کیفیت نهال خریداری شده توجه کنند.

* نهال از نهالستان‏های مجاز تهیه شود

وی با بیان اینکه به باغداران توصیه می‏شود از نهالستان‏های مجاز نهال خود را تهیه کنند، افزود: نهال مورد نیاز باید از نهالستان‌های مورد تایید سازمان جهادکشاورزی خریداری شود.

ادیب نهال‏های توزیع شده در نهالستان‏های مجاز را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: این نهال‏ها کنترل شده و از نظر سلامت مورد تایید است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نهال‏های موجود در استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در استان به لحاظ کمی و کیفی نهال‏های مناسبی وجود دارد.

* احتمال وجود بیماری نماتود در نهال‏های غیر مجاز

وی به بیماری نماتود در برخی نهال‏ها اشاره کرد و هشدار داد: اگر باغداران در زمان خرید نهال از مراکز مجاز خرید نکنند احتمال بروز بیماری نماتود در نهال آن‏ها بالا می‏رود.

ادیب بیماری نماتود را برای نهال مضر دانست و گفت: این بیماری آسیب بسیار زیادی به نهال و باغدارانی که اقدام به خرید آن کرده‏اند می‏زند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیماری نماتود را پیش رونده عنوان کرد و یادآور شد: این بیماری بعد از چند سال به صورت تدریجی نهال را خشک می‌کند.

وی به برچسب روی نهال‏های مجاز اشاره کرد و اظهار داشت: برچسب موجود بر روی نهال نشان از شناسنامه‏دار بودن نهال خریداری شده است.

ادیب با اشاره به ارقام جدید تجاری در نهال‏ها، خاطر نشان کرد: این ارقام سطح زیر کشت بالایی دارند و بسیار مناسب هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تاکید کرد: افزایش تولید محصول به میزان پنج برابر از خصوصیات ارقام جدید تجاری است.
برچسب ها: نهال ، زنجان ، نماتود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.