سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزگان/

جشنواره خلیج فارس نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی هنری هرمزگان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری بخش نهایی و اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در بندرعباس به عنوان نقطه عطف برنامه‌های فرهنگی هنری در این استان یاد کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مرشدی در نشستی در رابطه با برگزاری بخش نهایی جشنواره خلیج فارس در این شهر، ضمن تقدیر از هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر، رسانه و مطبوعات برای مشارکت حداکثری در جشنواره خلیج فارس اظهار امیدواری کرد سومین دور این جشنواره فرهنگی هنری با مشارکت استانداری و حمایت‌های این ارگان از اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان در سطح مناسبی برگزار شود.

وی با بیان اینکه خلیج فارس و موضوع آن را نباید در کشور، منطقه‌ای و منحصر به یک محدوده و یا استانی خاص دید اضافه کرد: خلیج فارس موضوعی ملی، فرامنطقه‌ای و جهانی است و از همین رو همواره باید برای ایرانیان مورد توجه و در این برهه نیز همه در راستای پاسداشت از نام این تمدن بزرگ دست به دست هم دهند.

وی ادامه داد: در سالی که مزین به شعار حماسه سیاسی اقتصادی است، جشنواره خلیج فارس باید اقتدار فرهنگی ایرانیان را یک بار دیگر به رخ همگان بکشاند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه میزبانی از این جشنواره به نوعی نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی هنری در هرمزگان به شمار می‌رود، اضافه کرد: هرمزگان همانند دو دوره گذشته آمادگی کامل برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی هنری را دارد.

مرشدی به عنوان دبیر جشنواره عکس خلیج فارس که برگزاری آن بر عهده هرمزگان است، در ادامه افزود: فراخوان این بخش از جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس که به عهده هرمزگان بوده از سه ماه قبل به تمامی ادارات استانی و دیگر نهادهای فرهنگی سطح کشور ارسال شده است.

این مسئول یادآور شد: تاکنون آثار قابل توجهی از عکاسان مطرح و دیگر عکاسان سراسر کشور به دبیرخانه مربوطه ارسال شده است که باید مورد داوری دقیق قرار گیرد.

سومین دوره جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در حال برگزاری در استان‌های مختلف کشور است.

هر یک از استان‌های کشور دسته کم میزبانی و برگزاری از یکی از عنوان‌ها و بخش‌های جشنواره را به عهده دارند که از این میان هرمزگان علاوه بر برگزاری جشنواره عکس خلیج فارس، میزبانی بخش نهایی و مراسم اختتامیه را نیز بر عهده دارد.

این مراسم با هدف تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره و با حضور برگزیدگان جشنواره مختلف خلیج فارس و وزیر ارشاد و دیگر مسئولان استانی و کشوری طی دهم اردی‌بهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

همچنین، گفته شده است که علاوه بر بندرعباس، مراسمی در راستای پاسداشت از نام خلیج فارس در جزائر هرمزگان و تمامی شهرستان‌های این استان جنوبی نیز برگزار می‌شود.

روز دهم اردی‌بهشت به پیشنهاد جعفر مرادی شهدادی پژوهشگر و محقق هرمزگانی در تقویم ملی ایران با عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری و به ثبت رسیده است.

هر سال در این روز و روزهای منتهی، برنامه‌ها و مراسم مختلفی در اقصی‌نقاط کشور به ویژه در شهرهای ساحلی خلیج فارس برای پاسداشت نام این دریا برگزار می‌شود.

روز دهم اردیبهشت روزی تاریخی است که گفته می‌شود طی آن استعمارگران از جزیره هرمز توسط مردم هرمزگان و جنوب کشور بیرون رانده‌ شده‌اند./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.