سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 ماه حبس براي فعال اماراتي به علت افشاي جزئيات محاکمه پدرش

فعال اماراتي گفت: دادگاهي در اين کشور شهروندي را به علت منتشر کردن جزئيات محاکمه پدرش و 93 فرد ديگر که به توطئه براي سرنگون کردن رژيم حاکم متهم شده اند به 10 ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، سازمان ديده بان حقوق بشر هفته گذشته اعلام کرده بود "عبدالله الحديدي" در تاريخ بيست و يکم مارس به اتهام انتشار جزئيات نادرست و همراه با سوء نيت از جلسه محاکمه علني متهمان به توطئه براي سرنگوني نظام، بازداشت شده است. الحديدي جزئيات محاکمه را در شبکه توئيتر منتشر کرده است.
                                            

سازمان ديده بان حقوق بشر افزود: مسئولان دادگاه عالي امارات يک روز قبل از بازداشت الحديدي به او و ديگر خويشاوندان متهمان اطلاع دادند به اعضاي خانواده متهمان اجازه حضور در جلسات محاکمه داده نخواهد شد. 

سازمان هاي دفاع از حقوق بشر از مقامات امارات خواستند اجازه حضور در جلسات دادگاه را به مردم بدهد. 

يک منبع نزديک به دولت امارات محاکمه متهمان را شفاف توصيف کرد. 

روزنامه هاي امارات نوشتند متهمان عضو گروه الاصلاح هستند که يک گروه اسلام گراي محلي است و مي گويد به دنبال اصلاحات مسالمت آميز است. 

احمد منصور از فعالان اماراتي گفت دادگاهي در ابوظبي الحديدي را به علت سوء نيت در انتشار جزئيات جلسات دادگاه در پايگاه تويتر گناهکار شناخت ولي او را از اتهام توسل به زور و خشونت در برابر مسئولان دولتي در جلسه دادگاه تبرئه کرد. منصور گفت وکلاي مدافع الحديدي عليه اين حکم فرجام خواهي خواهند کرد. 

خبرگزاري رسمي امارات در ماه ژانويه به نقل از سالم "سعيد کبيش" دادستان کل امارات اعلام کرده بود اعضاي گروه الاصلاح تلاش کردند به موسسات دولتي مانند مدارس و دانشگاه ها و وزارتخانه ها نفوذ کنند. اعضاي اين گروه به عضويت در يک سازمان مخفي غيرقانوني متهم شدند که به دنبال تصاحب قدرت است و با گروه هاي خارجي براي اجراي طرح خود در تماس است. 



برچسب ها: حبس ، امارات ، فعال ، پدر ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.