سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادورو: کاپريلس در صورت شکست در انتخابات نتايج انتخابات را بپذيرد

"نيکلاس مادورو" رئيس جمهوري موقت ونزوئلا روز دوشنبه از "انريکه کاپريلس" رقيب انتخاباتي خود خواست متعهد شود نتيجه انتخابات رياست جمهوري در چهاردم ماه جاري ميلادي را مي پذيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مادورو در يک تجمع انتخاباتي در شمال شرقي ونزوئلا، رقيب خود کاپريلس را متهم کرد خود را آماده مي کند در صورت شکست در انتخابات رياست جمهوري نتايج انتخابات را نپذيرد.
                               

مادورو خطاب به جمع زيادي از هوادارانش در اين تجمع انتخاباتي گفت: من حاضرم سندي را امضا کنم تا صلح در ونزوئلا تضمين شود.

تيبيساي لوکنا رئيس شوراي انتخابات ملي ونزوئلا در کاراکاس به خبرنگاران گفت روز سه شنبه سندي براي امضا آماده خواهد بود. 

نيکلاس مادورو پيش از اين در تجمع ديگري گفته بود: اگر اين سرمايه دار در انتخابات پيروز شود من پيروزي وي را به رسميت خواهم شناخت اما آنها نيز بايد آماده باشند پيروزي مردم در انتخابات چهاردهم آوريل را بپذيرند.

در دور پيشين انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا که  هفتم اکتبر سال پيش برگزار شد هوگو چاوز و کاپرليس چنين سندي را امضا کردند و کاپريلس چهل ساله در شب اعلام نتايج انتخابات که وي با يازده درصد راي کمتر مقابل هوگو چاوز شکست خورد در تماسي تلفني با چاوز شکست خود را پذيرفت.

نظرسنجي ها در ونزوئلا نشان مي دهد مادورو  با اختلاف دو رقمي در رقابت براي جانشيني هوگو چاوز که پس از چهارده سال در راس قدرت بودن در پنجم مارس بر اثر بيماري سرطان درگذشت، به پيروزي خواهد رسيد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.