سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیلاگرها در کمین اطلاعات محرمانه کاربران!

یک کارشناس امنیت اطلاعات هشدار داد: هنگام کار با سیستم هایی که چندین کاربر از آن استفاده می کنند از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور برای ورود به اکانت خود اجتناب کنید.

 
پاشا ناصرآبادی کارشناس امنیت اطلاعات با اشاره به اینکه امروز اکثر ارتباطات از طریق پست الکترونیک صورت می گیرد به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: رد و بدل اطلاعات از طریق پست الکترونیک نیازمند رعایت نکات امنیتی است که اکثر کاربران به آن توجهی ندارند.
 
وی افزود: بسیاری از کاربران هنگام استفاده از سیستمی که متعلق به خودشان نیست اکانت کاربری خود خارج نشده و به این طریق نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار نفر بعدی که از سیستم استفاده می کند قرار می دهند.
 
ناصر آبادی تاکید کرد: در کافی نت ها و مراکزی که کاربران زیادی از یک سیستم استفاده می کنند این امکان وجود دارد که نرم افزاری تحت عنوان کیلاگر روی سیستم نصب شود و هنگام فعال شدن به صورت مخفیانه هرچه را که کاربر تایپ می کند در یک فایل متنی ذخیره کنند که می تواند شامل نام کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات محرمانه باشد.
 
وی تصریح کرد: لازم است کاربران هنگام استفاده از فضای سایبر  دقت کافی را داشته و به نکات امنیتی توجه داشته باشند تا اطلاعات شخصی و کاری آنها سرقت نشود./ع2
برچسب ها: اطلاعات ، فناوری ، سیستم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.