سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان "هافينگتون پست":

آمريكا ناچار است سياست استراتژيك همراه با "تعامل" در قبال برنامه هسته اي ايران در پيش گيرد

"جو كرينسيونه" از فعالان سياسي در مقاله اي تحت عنوان "استراتژي بلند مدت براي تعامل با ايران و ايرانيان" به دولت آمريكا توصيه مي كند كه سياست استراتژيك مناسبي همراه با تعامل را در قبال برنامه هسته اي ايران در پيش گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست ؛ نويسنده با انتقاد از سياست دولت آمريكا در قبال كشورمان و با اشاره به گزارش اخير انديشكده "شوراي آتلانتيك" كه توصيه هايي را به دولت اوباما مبني بر چگونگي موضع گيري در قبال جمهوري اسلامي ايران ارايه كرده است مي نويسد "براي سالها، سياستگذاري دولت آمريكا در قبال ايران بيشتر با تمركز بر تاكتيك ها بوده است و آمريكايي ها بندرت به استراتژي جامعي در مورد تعامل با ايران فكر كرده اند. 

گزارش جديد "شوراي آتلانتيك" نيز همين موضوع را تاييد مي كند. اين گزارش در شرايطي منتشر شده كه دور دوم مذاكرات هسته اي نمايندگان جمهوري اسلامي ايران با نمايندگان قدرتهاي جهاني به تازگي در آلماتي قزاقستان پايان يافته است." 

نويسنده با توصيه به دولت آمريكا مي افزايد "وقت مذاكره با ايران تنگ است. دولت آمريكا مي بايستي براي ماههاي آينده و ادامه روند مذاكرات استراتژي جدي و اساسي اي را در قبال ايران در پيش گيرد. نتيجه مذاكرات هسته اي ايران بر تمامي تحولات منطقه اي و بين المللي تاثيرگذار خواهد بود. بنابراين خوب است دولت آمريكا مسير درست را انتخاب نمايد." 

وي با اشاره به گزارش تحليلي و كاربردي انديشكده "شوراي آتلانتيك" مي افزايد "در اين گزارش توصيه هايي از سوي تحليلگران و كارشناسان آن انديشكده به تصميم گيرندگان سياسي آمريكا ارايه شده است در بخشي از اين گزارش آمده است "دولت اوباما مي بايستي بصورت گام به گام حركت نمايد و برنامه مناسبي را به منظور پايان دادن به تحريم هاي ضد ايراني از طريق كاهش تحريم عليه بخش نفتي ايران اتخاذ نمايد. همچنين بايستي تحريم هاي وضع شده عليه بانك مركزي ايران و نظام بانكي آن كشور نيز به تدريج كاهش يابند. دولت آمريكا و متحدانش مي بايستي نقشه راهي را براي استفاده در مذاكره تهيه نمايند تا از طريق آن تحريم هاي ضد ايراني بتدريج رفع و مذاكرات براي رسيدن به تفاهم جدي دنبال شوند." 

نويسنده در ادامه مي افزايد كه دولت آمريكا براي حل چالش هاي منطقه اي خود به كمك جمهوري اسلامي ايران نيازمند است و در اين باره مي افزايد "در زمان جنگ افغانستان دولت ايران در جهت سرنگوني طالبان با نيروهاي بين المللي همكاري كرد. دولت آمريكا بايستي بداند كه براي حل مشكلات خود در افغانستان نياز شديدي به ايران دارد. آمريكايي ها مي توانند در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مسائل مرتبط با پناهندگان افغان نيز با جمهوري اسلامي ايران همكاري نمايند." 

                                                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.                                          
برچسب ها: آْمریکا ، انتقاد ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.