سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر:

آمادگی پذیرش دانشجوی دکتری مهندسی بافت را داریم

پس از اخذ مصوب نهایی از سوی وزارت علوم آمادگی پذیرش 4 دانشجوی دوره دکتری مهندسی بافت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد.

دکتر فرزاد توحید خواه رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که در حال حاضر 90 دانشجویی دکترا در سه گرایش بیوالکتریک، بیومتریال و بیومکانیک در این دانشکده مشغول تحصیل هستند به خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از سال 77 در این سه گرایش حدود 70 فارغ التحصیل دکترا داشتیم که عموماً جذب مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های مختلف شده اند که به عنوان هیات علمی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در مقطع ارشد نیز 500 دانشجو در پنج گرایش که مهندسی بافت یکی از آن هاست مشغول تحصیل هستند و در زمینه پذیرش دانشجوی دکترای مهندسی بافت نیز کارهای لازم را انجام داده ایم تا پس از اخذ مصوبه نهایی اقدام به پذیرش دانشجو در گرایش مهندسی بافت کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان این که گرایش مهندسی بافت جدید بوده و هیات علمی به سمتی می رود که این گروه مستقل از گرایش های قبل باشد خاطر نشان کرد: برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری به لحاظ کیفی انرژی و هزینه زیادی لازم است و هم اکنون نیز دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در سال 12 تا 15 دانشجو در سه گرایش بیوالکتریک، بیومتریال و بیومکانیک پذیرش می کند که برای پذیرش دانشجو در گرایش مهندسی بافت نیز باید سریع تر عمل کنیم.

وی یادآور شد:سیاستی را وزارت علوم پیگیر است که گرایش ها از رشته ها حذف شود و چنان چه این امر محقق شود دیگر نیازی به مصوب وزارتخانه نبوده و خود دانشگاه تصمیم گیری نهایی را انجام می دهد./ع2

برچسب ها: دانشجو ، دکتری ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.