سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبار آذين:

احترام به فرهنگ جامعه شاخصه فیلم‌های نوروزی بود

فیلم‌های سینمایی نوروز 92 با توجه به وفاداری‌ و احترام به فرهنگ جامعه از هر گونه بی‌ادبی به باورهای مردمی، ملی و دینی جامعه به دور بود.

"جبار آذین‌" منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص اکران نوروزی بیان کرد: معتقدم فیلم های اکران نوروزی سینما به لحاظ تنوع، مضمون‌، ساختار و همچنین ژانرهای‌ متفاوت رنگ و بوی مطلوبی به سینمای ایران دادند.
وی ادامه داد: در میان این پنج فیلم نوروزی همه نوع اثر دیده می‌شد، ملودرام‌ خانوادگی، فیلم اخلاقی عرفانی، طنز و کمدی و فانتزی، این ترکیب و تنوع در فیلم های نوروز 91 وجود نداشت.
وی افزود: به علاوه فیلم های امسال وفاداری‌ و احترام به فرهنگ جامعه از هر گونه بی‌ادبی مردمی، ملی و دینی جامعه به دور بود.
"آذین‌" ادامه داد: یعنی مشکلی که در سال قبل در فیلم های نوروزی وارد بود و یا با اعتراض قشرهایی‌ از مردم مواجه شد به دور بود.
این منتقد اظهار داشت: امسال با دقت و کارشناسی لازم فیلم‌هایی‌ گزینش شد که علاوه بر اینکه منطبق با فرهنگ و آداب اجتماعی بود از نظر سوژه و ساختار سینمایی باعث تماشاگر شدند.
"آذین‌" در ادامه گفت: کیفیت به نسبت مطلوب فیلم‌های نوروز امسال باعث شد تا پس از مدتها اکران فیلم‌های نوروزی به فروش میلیاردی دست پیدا کند، این امر نشان دهنده مخاطب پسند بودن و استقبال جامعه از فیلم های متنوع نوروزی امسال است./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.