سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

مبارزه با آفت سن گندم در کردستان آغاز شد/ سمپاشی 120 هکتار از مزارع گندم دیم

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان از تجهیز ناوگان سمپاشی استان خبر داد و گفت: تاکنون 120 هکتار از مزارع گندم دیم استان علیه افت سن سمپاشی شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، قاسمی اظهار کرد: ریزش آفت سن در شهرستان کامیاران با توجه به گرم بودن این منطقه زودتر و از 24 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.
وی تصریح کرد: از هشتم فروردین ماه جاری نیز مبارزه با آفت سن در  چهار روستای کامیاران که تعداد این آفت به حد لازم مبارزه (یک تا دو عدد سن در مترمربع) در مزارع گندم دیم رسید، آغاز و سمپاشی این مناطق انجام شده است.
وی عنوان کرد: آفت سن در مزارع گندم شهرستان‌ها بانه، مریوان، سقز و قسمتی از قروه هم ریزش داشته ولی به حد لازم برای مبارزه نرسیده‌اند و در دیواندره، بیجار و قسمتی از دهگلان نیز هنوز ریزش آفت سن گزارش نشده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: تاکنون 120 هکتار از مزارع گندم دیم شهرستان کامیاران علیه افت سن سمپاشی شدند.
قاسمی اظهار داشت: با توجه به سمپاشی‌های خوب و به موقعی که در دو سال گذشته در استان صورت گرفته میزان تراکم آفت سن مادر کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های کارشناسان حاکی از این مطلب است که وضعیت مزارع استان امسال نسبت به سنوات گذشته از لحاظ آفت سن بسیار مناسب‌تر خواهند بود و امیدواریم سطح سمپاشی هم کاهش داشته باشد./ع
 
برچسب ها: آفت ، سن ، گندم ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.