سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم خبر داد:

تشکیل خوابگاه ویژه دانشجویان غیر ایرانی

برای نخستین بار خوابگاه ویژه دانشجویان غیر ایرانی در داخل کشور تشکیل می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛مجتبی بذرافشان مدیرکل امور دانشجویان داخل صبح امروز طی سخنرانی در سالن همایش های سازمان امروز دانشجویان طی سخنرانی گفت: در سال 90-91 بیش از 4 میلیون و 404 نفر دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی، پیام نور و غیر انتفاهی در دانشگاه های کشور مشغول تحصیل بوده اند که از این تعداد تنها 3 درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل بوده اند و این در حالی است که بیش از 40 درصد سهمیه برای این دسته از دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاههای کشور اختصاص پیدا کرده است.
 
وی افزود: اگر دانشجویی درس را به خوبی نمی خواند نباید مشکل بر روی اختصاص سهمیه تنها 40 درصدی به این دانشجویان اختصاص دهد.
 
بذرافشان تصریح کرد: نقل و انتقال 900 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر بازنگری طرح اساتید شاهد و ایثارگر، بازنگری آئین نامه تسهیلات آموزشی شاهد و ایثارگر و در بخش فرهنگی تصویب آئین نامه کانون دانشجویان شاهد و ایثارگر، راه اندازی 15 پردیس شهدا از جمله عملکرد سال 91 در این حوزه به شمار می آید.
 
وی اظهار داشت: از جمله برنامه های سال 92 اتمام کار 22 پردیس شهدا و آغاز به کار 23 پردیس، افزایش سرانه فضاهای ورزشی، آسیب شناسی و بازنگری فعالیت های ورزشی، ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه ورزش های همگانی از جمله برنامه های سال 92 به شمار می آید.
 
بذر افشان به سایر فعالیتهای مهم که در سال 91 انجام شد اشاره کرد و گفت: تکمیل و ارتقا سامانه های غیر ایرانی در سال گذشته، تشکیل خوابگاه ویژه برای دانشجویان غیر ایرانی از جمله عملکرد مثبت این سازمان در سال 91 بوده است.
 
وی اظهار کرد: همچنین 8 هزار و 234 نفر از دانشجویان انصرافی درخواست ادامه تحصیل داشته اند که از این تعداد 7 هزار و 643 نفر واجد این شرایط بوده اند.
 
بذرافشان خاطر نشان کرد: امسال 115 نفر از دانشجویان نمونه کشور انتخاب شده اند که از این تعداد 80 نفر مربوط به وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده است./ع2
برچسب ها: دانشجو ، علوم ، خوابگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.