سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی؛

مدیریت مصرف آب حوضه زاینده رود ضروری است

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان استان اصفهان باید برای مدیریت مصرف آب رودخانه زاینده رود اقدام جدی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سید سعید زمانیان دهکردی، از آب به عنوان سرمایه عمومی کشور و انفال یاد کرد و گفت: مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری مخالف انتقال آب نیستند به شرطی که سهم این استان از این طرح ها رعایت شود.
وی، با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه منابع آبی استان چهارمحال و بختیاری در راستای کاهش مشکلات موجود افزود: مردم این استان، مخالف انتقال آب و اجرای طرح های انتقال آب نیستند ولی باید در ابتدا، حق آبه مردم استان چهارمحال و بختیاری تعیین و تامین شود.

زمانیان دهکردی اظهار داشت: بر اساس آمارها، میانگین مصرف آب شرب مردم این استان از میانگین کشوری کمتر است و به میزان بیش ازدو نیم برابر کشور، طرح های آبیاری نوین به منظور استفاده بهینه از منابع آبی اجرا شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در کشور، تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری، تنها شش تا هفت درصد منابع آبی زاینده رود را مصرف می کند و به میزان سهم خود در مدیریت مصرف این منابع نیز اقدام کرده است.

وی، با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب در بخش های مختلف گفت: بر اساس آمارها، مصرف آب شرب در استان اصفهان، 309 لیتر در ثانیه است در حالی که این میزان در کشور، 200 لیتر در ثانیه است و اگر در راستای مدیریت مصرف آب، اقدامی صورت نگیرد، با افزایش منابع آبی نیز مشکلی حل نمی شود.

زمانیان دهکردی افزود: 100 هزار هکتار زمین با اقلام پرمصرف در استان اصفهان کشت می شود و بر اساس آمارها، محصول برنج که در شهرستان های استان اصفهان کشت می شود، 10 برابر درختان هلو در استان چهارمحال و بختیاری آب مصرف می کند و لازم است، حجم عظیم آب مورد استفاده در صنایع استان اصفهان نیز مدیریت شود.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان خشکسالی های اخیر در استان چهارمحال و بختیاری و بروز مشکلات فراوان برای کشاورزان این استان اظهار داشت: پنج سال خشکسالی پیاپی در استان چهارمحال و بختیاری، تامین آب شرب مردم در برخی نقاط را نیز با مشکل مواجه کرده است به گونه ای که 130 روستای این استان با تانکر آبرسانی می شودو دبی خروجی چاه ها و دشت های استان نیز بیلان عملکرد منفی دارد.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری، تنها 9 درصد منابع آبی زاینده رود را مصرف می کنند و 93 درصد این منابع در استان های همجوار مصرف می شود./ب

برچسب ها: مدیریت ، مصرف ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.