سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوریا:

92، سال پشتوانه سازی در بدمینتون است

رییس فدراسیون بدمینتون سال جدید را سال پرکاری برای فدراسیون عنوان کرد و گفت: بزرگترین هدف ما در سال 92 استعدادیابی و پشتوانه سازی برای تیم های ملی است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا پوریا با اشاره به تقویم ورزشی سال 92عنوان کرد: ما با آغاز سال جدید و برای حضور موفق در بازی های آسیایی اینچوان کره جنوبی، برنامه های دقیق و منظمی را مورد توجه قرار داده ایم تا بدمینتون ایران را از انحصار رقابت های داخلی خارج نماییم.

وی افزود: در حال حاضر برنامه های ما حول محور نوجوانان و جوانان پیش می رود که توانستیم در این بخش ها هم در قسمت دختران و هم پسران بعد از رقابت های دهه مبارک فجر استعدادهای درخشانی را شناسایی کنیم.

پوریا با مهم خواندن این بخش از فعالیت های فدراسیون ادامه داد: با برپایی 5 پایگاه استعدادیابی ویژه پسران و 6 پایگاه دیگر ویژه دختران در سراسر کشور، ترکیب تیم های ملی را از 3 استان به 13 استان ارتقا داده و امیدواریم امسال نیز در ادامه برنامه های سال گذشته بتوانیم چهره های شاخص را به تیم های ملی تزریق نماییم.

وی رشد برخی از استان های کشور در رشته بدمینتون را بسیارچشمگیر عنوان کرد و افزود: استانی نظیر سیستان و بلوچستان توانست با 7 پله صعود جزء استان های برتر فدراسیون قرار بگیرد . همچنین استان های دیگری نظیر ایلام و سمنان نیز ملی پوشان خوبی را در ترکیب تیم های ملی قرار داده اند.

رییس فدراسیون بدمینتون حمایت مسوولان ورزشی و به خصوص وزارت ورزش و جوانان را برای اعزام های برون مرزی در سال جدید بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تیم های ملی برای رقابت با کشورهای آسیای شرقی نظیر چین و کره و ژاپن نیاز به اردوهای مشترک و یا اعزام های برون مرزی دارند تا بتوانند با این کشورها به رقابت بپردازند.

وی افزود: با توجه به برنامه های سال گذشته اردوی تیم بانوان از 17 فروردین ماه به مدت 6 روز در کمپ بدمینتون استان سمنان زیر نظر سوزان جلالی در حال برگزاری است و در بخش آقایان نیز برای رقابت های داخلی اردوهای منظمی را پیش بینی کرده ایم.

محمدرضا پوریا با فراگیر شدن رشته بدمیتون در بین اقشار مختلف جامعه، توسعه بخش همگانی را از دیگر فعالیت های مهم این فدراسیون عنوان کرد و گفت: از 2سال پیش با برپایی کمیته همگانی برنامه های بیشتری را در این بخش مدنظر گرفته ایم که امسال نیر مانند گذشته تلاش می کنیم تا تجهیزات مدارس،‌دانشگاه ها و ارگان های خواستار لوازم مورد نیاز این ورزش مفرح را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته سالن بزرگ نیشابور را افتتاح کردیم که امیدواریم امسال نیز با کمک های وزارت ورزش و جوانان بتوانیم سالن بدمینتون قزوین را که 60% مراحل ساخت آن پیش رفته است مورد بهره برداری قرار دهیم. به طور یقین این کمپ می تواند گامی موثر در برنامه های اردوها و بازی های داخلی باشد.

رییس فدراسیون بدمینتون در پایان امروز را آخرین روز قرارداد مربی خارجی تیم ملی عنوان کرد و گفت: از امروز به بعد بهادر زکی زاده که از چهره های سرشناس این رشته ورزشی در کشور است به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده و هدایت تیم امید و جوانان و نوجوان نیز بر عهده مرتضی ولی دروی قرار داده شده است./زر

برچسب ها: بدمینتون ، پویا ، فدراسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.