سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مأمور سابق ام آي پنج انگليس: واشنگتن و تل‌آويو تروريست‌هاي سايبري حقيقي هستند

مأمور سابق ام آي پنج انگليس در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيه گفت، دولت آمريکا و کابينه اسرائيل، تروريست‌هاي سايبريِ حقيقي هستند، زيرا تلاش داشتند با ويروس رايانه‌اي ويژه‌اي که خودشان طراحي کرده بودند، در تأسيسات هسته‌اي ايران، دست به خرابکاري زنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، "آني ماشون" در گفتگوي اختصاصي با مجري اين شبکه گفت: مثلاً هنگامي که دولت آمريکا و کابينه اسرائيل با ويروس استاکس نت به تأسيسات توليد مواد هسته‌اي (غني سازي اورانيوم) در ايران حمله کردند و تلاش داشتند با از کار انداختن سامانه‌هاي کنترل رايانه‌اي در اين تأسيسات خرابکاري کنند، در حقيقت، مرتکب عمليات تروريسم سايبري شدند. 

ماشون تأکيد کرد، اين (حمله با ويروس استاکسنت) در واقع همان تروريسم سايبري است. 

مأمور سابق ام آي پنج انگليس افزود، اين کار دولت آمريکا و کابينه اسرائيل، پيامدهاي مخرب  ماندگاري در دنيا داشته است، زيرا هم اکنون نيز  ويروس استاکسنت در شبکه جهاني اينترنت موجود است و جنايتکاران سايبري و تبهکاران اينترنتي قادرند با ايجاد تغييراتي در نرم‌افزار اين ويروس، از آن براي حمله به هر پايگاه اينترنتي که بخواهند به منظور رسيدن به اهداف سودجويانه‌‌ي خود، استفاده کنند. 

آني ماشون در خاتمه تأکيد کرد، آنچه که دولت آمريکا و کابينه اسرائيل با ويروس استاکسنت انجام دادند، به مراتب زيانبارتر از هرگونه عمليات سايبري ديگر است .


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.