سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

رشد 30 درصدي گردشگران ورودي به آذربایجانشرقی در نوروز 92

مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به رشد 30 درصدي گردشگران ورودي به استان در نوروز سال 92 اظهار داشت: ميانگين درصد اشغال اماكن اقامتي آذربايجان شرقي در تعطيلات نوروزي بالغ بر 87 درصد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،تراب محمدی در جشنواره ملي صداي بهار افزود: اقامت در استان در نوروز امسال 25 درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به خدمات خوب ارائه شده از سوي تاسيسات گردشگري و اقامتي استان به گردشگران نوروزي، تشريح كرد: با خدماتي از جمله تخفيفات ارائه شده در اماكن اقامتي، ماندگاري گردشگران در تعطيلات نوروزي در استان از دو شب به سه شب افزايش يافته بود.

محمدي خاطرنشان كرد: در تعطيلات نوروزي، پر بازديد كننده ترين منطقه استان با جاذبه هاي طبيعي آبشار آسياب خرابه جلفا و گل آخور ورزقان بودند.

اين مقام مسئول همچنين با اشاره به پربازديد كننده ترين محوطه هاي تاريخي استان در نوروز يادآور شد: بازار جهاني تبريز با 850 هزار نفر بازديد كننده در جايگاه اول و پس از آن روستاي صخره اي و تاريخي كندوان با 560 هزار نفر و كليساي سنت استپانوس جلفا با بازديد كنندگاني بالغ بر 410 هزار نفر در جايگاه هاي دوم و سوم قرار دارند.

محمدي روستاي هدف گردشگري نوجه مهر را با 140 هزار گردشگر، پر بازديد كننده ترين روستاي هدف گردشگري استان در تعطيلات نوروزي خواند و گفت: اين روستا هم به دليل وجود امامزاده و هم به دليل راه اندازي تاسيسات و امكانات خوب مورد استقبال گردشگران نوروزي قرار گرفت.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره ملي صداي بهار در استان و برنامه هاي تحت عنوان آن، يادآور شد: بيش از 600 غرفه صنايع دستي، جلوه هاي زندگي عشايري، سوغات و غذاهاي محلي آذربايجان شرقي در شهرهاي مختلف برپا شده بود كه بالغ بر سه ميليون نفر در ايام جشنواره از آنها بازديد داشتند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با بيان اينكه مدارس استان با ظرفيت 1600 كلاس امسال در اسكان گردشگران فرهنگي و عادي به خوبي درخشيدند، اسكان در اين اماكن اقامتي را داراي رشد دو و نيم برابري نسبت به سال گذشته عنوان كرد.

محمدي همچنين پر ترددترين مسير و محور مواصلاتي استان در نوروز را محور اتوبان پيامبر اعظم و مسير تبريز-جلفا خواند و گفت: شهرستان هاي جلفا، اسكو، مرند، مراغه و كليبر پس از تبريز بيشترين بازديد كننده و گردشگر را در نوروز سال 92 در خود جاي داده بودند.

وي سهم چهار شهرستان زلزله زده آذربايجان شرقي از بازديدهاي نوروزي امسال را بالغ بر 250 هزار گردشگر اعلام كرد.

محمدي آب و هواي مساعد آذربايجان شرقي در نوروز امسال، آمادگي بالا و بهبود وضعيت تاسيسات زيرساختي همچون بزرگراه ها، بين المللي شدن فرودگاه و روان شدن مسير اتوبان پيامبر اعظم، تخصصي شدن صنعت گردشگري در استان و فعال شدن آژانس ها و نيز آمادگي اماكن اقامتي را از جمله دلايل افزايش گردشگران ورودي به آذربايجان شرقي در تعطيلات نوروزي امسال عنوان كرد.

وي با بيان اينكه تمامي 18 دستگاه عضو ستاد تسهيلات سفر استان در نوروز از آمادگي كامل برخوردار بودند، افزود: تمامي دستگاه ها توانستند به خوبي از عهده وظايف محوله برآمده و سفري خوش و خاطره انگيز را براي گردشگران نوروزي آذربايجان شرقي به ارمغان بياورند./ب

برچسب ها: رشد ، گردشگر ، ورودی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.