سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ظرفیت تولید روزانه بنزین به 70 میلیون لیتر در سال 92

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با راه ‌اندازی فازنخست پالايشگاه ستاره خليج فارس در آینده نزدیک میزان تولید بنزین کشور به 100 میلیون لیتر در روز خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علیرضا ضیغمی با اشاره به پیشرفت مطلوب فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: با راه ‌اندازی اين پالايشگاه در آینده نزدیک میزان تولید بنزین کشور به 100 میلیون لیتر در روز می رسد.

ضیغمی در تشریح آخرین وضع توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار امیدواری کرد، روند ساخت فاز نخست این طرح بزرگ امسال‌ با تزریق به موقع منابع مالی بیش از پیش سرعت بگیرد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش تولید بنزین به میزان 70 میلیون لیتر تا پایان امسال با راه ‌اندازی طرح توسعه‌ پالایشگاه‌های لاوان، بندرعباس، اصفهان و تبریز خبر داد.

معاون وزیر نفت درباره روند مصرف بنزین در روزهای نوروز نیز اظهار داشت: در 15 روز نخست فروردین به طور میانگین 78 میلیون لیتر در روز بنزین مصرف شد که در روز 12 فروردین به رکورد 98 میلیون لیتر رسید.

ضیغمی میزان تولید بنزین در این مدت را نزدیک به 67و نیم میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: بخشی از تفاوت تولید و مصرف از ذخایر و بخشی از واحدهای پتروشیمی تامین شده است.

وی میانگین تولید بنزین سال گذشته را 61 و نیم میلیون لیتر و میزان مصرف را 63 و نیم میلیون لیتر بیان و اظهار امیدواری کرد،با پایان یافتن سفرهای نوروزی مصرف این فرآورده نیز به روال سابق بازگردد./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.