سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال ۱۳۹۱ بیش از ۱۷ هزار متقاضی دکترا و فوق لیسانس عضو کتابخانه ملی شدند

تعداد ۱۵ هزار و 137 متقاضی دارای مدرک فوق لیسانس و یک هزارو ۶۹۵ متقاضی دارای مدرک دکترا در سال ۱۳۹۱ عضو کتابخانه ملی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۹۱ در مجموع۲۳ هزار و ۵۰۴ کارت عضویت برای متقاضیان عضویت در کتابخانه ملی صادر شده است که از این تعداد ۹۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم، ۳۰ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، ۶۴۸۶ نفر دارای مدرک لیسانس، ۱۵ هزار و ۱۳۷ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، یک هزارو ۶۹۵ نفر دارای مدرک دکترا و ۶۱ نفر دارای مدرک حوزوی بوده اند.
همچنین اضافه می شود از مجموع افراد گفته شده، ۱۴ هزار و ۱۱۱ نفر زن و ۹ هزار و ۳۹۳ نفر مرد بوده اند. علاوه بر این ۶ هزار و ۶۱۰ کارت برای عضویت کتابخانه عمومی و ۱۶ هزار و ۸۹۴ کارت نیز برای عضویت تالارهای تخصصی کتابخانه ملی، از سوی اداره صدور کارت اداره کل حراست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، صادر شده است.
خاطرنشان می شود، براساس مصوبه هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران٬ از سال 1392 عضوپذیری دراین سازمان با رویکرد پژوهش محوری صورت می گیرد. براین اساس، با این مصوبه تنها پژوهشگران٬ مؤلفان٬ مخترعان٬ نخبگان و اعضای هیأت علمی می توانند در کنار متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد و یا سطح سه حوزه¬های علمیه به بالا مشغول به تحصیل بوده و یا فارغ التحصیل آن مقاطع هستند٬ جهت انجام امور پژوهشی، به صورت عضو از خدمات کتابخانه استفاده کنند. 
علاوه بر موارد ذکر شده، محقّقان و پژوهشگرانی که سطح تحصیلی آنها پایین تراز کارشناسی ارشد است و برای مدّتی کوتاه به استفاده از منابع موجود نیازمندند٬ می توانند با ارائه معرّفی نامه از سوی نهاد و سازمان متبوع از امکانات کتابخانه ملی بهره مند شوند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.