سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بازدید از مجموعه‌ها و آثار تاریخی خراسان رضوی 79 درصد افزایش یافت

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بازدید از مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی، آثار تاریخی و موزه‌های این استان در نوروز امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال 79 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسین عباس‌زاده افزود: از 25 اسفند  تا 16 فروردین، 2میلیون و 960 هزار نفر از مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی، بناهای تاریخی و موزه‌های استان بازدید کردند.
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در این مدت مجموعه آرامگاه فردوسی با 96 هزار و 104 نفر بازدیدکننده رتبه نخست و موزه نادری با 52 هزار و 298 نفر، آرامگاه عطار با 38 هزار و 618 نفر و آرامگاه خیام با 36 هزار و 734 نفر به ترتیب رتبه‌های بعدی را از نظر شمار بازدیدکنندگان به خود اختصاص دادند.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون 12مجموعه فرهنگی تاریخی، سه سایت موزه، دو موزه خصوصی دارای مجوز، دو موزه مشارکتی، 18 موزه مردم‌شناسی و خراسان‌شناسی در این استان فعال است.
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در مجموع، هزار و 400 اثر تاریخی ثبت‌شده این استان در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته كه 650 اثر به دلیل واقع‌شدن در مسیر عبور گردشگران قابلیت بازدید دارند./ب

برچسب ها: آثار ، مجموعه ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.