سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

۶۰هزار نفر از خراسان رضوي به راهیان نور اعزام شدند

از ارديبهشت ماه سال گذشته تا ۱۳فروردين امسال ۶۰هزار نفر از خراسان رضوي در قالب کاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي اعزام شدند که ۲۰هزار نفر از آنان در تعطيلات نوروز ميهمان شهدا بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئيس ستاد راهيان نور خراسان رضوي در نشست خبري با ارائه گزارشي درباره چگونگي برگزاري اعزام کاروانهاي راهيان نور استان به مناطق عملياتي گفت: پيش بيني ميشد از ارديبهشت سال ۹۱ تا ۱۳فروردين ماه سال جاري ، ۶۳هزار نفر از مناطق عملياتي جنوب و غرب بازديد کنند که در مجموع، ۶۰هزار نفر به اين مناطق اعزام شدند.
سرهنگ خويشاوندي افزود: حدود ۱۵هزار نفر هم به صورت خودجوش از مناطق عملياتي بازديد کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بيان اين که ۷۰درصد زائران را جوانان و بار اوليها تشکيل داده بودند، اعلام کرد: ۲۰هزار نفر از اين زائران در قالب کاروانهاي راهيان نور در نوروز امسال ميهمان شهدا بودند و اروند، شلمچه، هويزه، دهلاويه، معراج الشهداي چزابه، فکه و فتح المبين را زيارت کردند.
 وي با بيان اين که آمار زائران راهيان نور نسبت به سال گذشته ۲۳درصد کاهش داشته و از ۸۵هزار نفر به ۶۰هزار نفر رسيده است، تصريح کرد: افزايش هزينه حمل و نقل و کمبود وسيله نقليه مناسب، از دلايل کاهش آمار زائران راهيان نور است.
وي در پاسخ به سوال خراسان مبني بر آمار اعزام زائران خارجي از استان خراسان رضوي به مناطق جنوب کشور، گفت: به دليل فراهم نشدن بليت قطار، زائران خارجي در کاروانهاي راهيان نور حضور نداشتند.
وي افزود: از مجموع ۲۰هزار نفر زائر نوروزي، فقط حدود ۵۰۰نفر از طريق ناوگان ريلي به اين مناطق اعزام شدند.وي توضيح داد: محدوديت براي دريافت بليت به صورت گروهي، تمايل زائران براي توقف در اماکن زيارتي از جمله قم و جمکران و هزينههاي زياد اعزام با قطار از دلايل بهرهگيري از ۴۰۰دستگاه اتوبوس براي اعزام زائران بود.

حضور ۷۰ راوي دفاع مقدس در مناطق عملياتي

سرهنگ خويشاوندي با اشاره به حضور فعال راويان خراسان رضوي در کاروانها و مناطق عملياتي گفت: معمولاً ۳ گروه راوي در کاروانها و مناطق شرکت دارند، يک گروه طلاب يا دانشجويان توانمند در ارائه مطالب دفاع مقدس، گروه ديگر راويان مستقر سپاه که ۷۰نفر از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس هستند و مشاهدات خود را بيان ميکنند و تعدادي استاد راوي، در يادمانها براي روايت آنچه در مناطق عملياتي اتفاق افتاده است حضور دارند./ع

برچسب ها: اعزام ، راهیان ، نور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.