سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين/

تعاون روستایی استان قزوین 23 هزار تن محصول از کشاورزان خریداری کرد

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تاکستان از خرید توافقی 23 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استا ن هاي باشگاه خبرنگاران ،عین الله زارعی در این باره اظهارداشت: 23 هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی و پروتئینی به صورت توافقی توسط اتحادیه و تعاونی های کشاورزی و روستایی شهرستان تاکستان در سال گذشته خریداری شد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان تاکستان افزود: از شاخصه های مهم خرید توافقی محصولات کشاورزی حذف واسطه های غیر ضروری و رساندن سود حداکثری به کشاورزان است.

وی خرید توافقی را گامی بسوی کنترل و تنظیم بازار تولید دانست و بیان کرد: ارتقاء و افزایش توان مالی و اقتصادی تعاونی ها، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و دامی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی از اهداف مهم خرید توافقی است.

زارعی بیشترین محصولات خریداری شده را کشمش، انگور،  گندم، جو، سبوس، برنج، پیاز، سیب زمینی، پرتقال، سیب درختی، شیر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و سایر محصولات دامی عنوان کرد.

به گفته وی ارزش محصولات کشاورزی توافقی خریداری شده بالغ بر 187 میلیارد ریال است که بصورت نقدی به کشاورزان پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به حضور اتحادیه و شرکت تعاونی کشاورزی باغداران تاکستان در طرح تنظیم بازار شب عید اظهارداشت: به منظور تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان ،186 تن انواع برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز و میوه شامل سیب و پرتقال بین شهروندان تاکستانی توسط شبکه تعاون روستایی تاکستان توزیع شده است.

زارعی ارزش توزیع کالاهای تنظیم بازار توسط شبکه تعاونی های تحت پوشش را چهار میلیارد ریال ذکر کرد.
 
وی همچنین گفت: تشکلها و تعاونی های کشاورزی و روستایی شهرستان تاکستان برای خرید توافقی انواع محصولات کشاورزی و دامی در سال جاری در این شهرستان آمادگی کامل دارند./ك
برچسب ها: محصول ، کشاورزی ، هزار تن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.