سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

افزایش 60 درصدی استخراج زغال سنگ در طبس

استخراج زغال سنگ در طبس شصت درصد افزایش یافت .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ منطقه زغال سنگ طبس بزرگترین منطقه زغال دار کشور است که ذخیره ای حدود یک میلیارد و صد میلیون تن در این منطقه شناسایی شده است .

تا کنون برنامه ریزی برای چهارصد میلیون تن از ذخیره زغال سنگ طبس انجام شده که در دو معدن ، استخراج آن به روشهای لانگوال و جبهه کار طولانی و سیستم رومان پیلار انجام می شود .

مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس گفت: سال گذشته دویست هزار تن محصول خام از معادن زغال سنگ طبس استخراج شد که در مقایسه با سال نود ، شصت درصد افزایش داشت .

کریتی افزود: از این میزان زغال سنگ استخراج شده حدود صد و سی و پنج هزار تن محصول به کارخانه کک سازی زرند کرمان و پنجاه هزار تن محصول به کشور چین صادر شد .

مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس عنوان گفت : پارسال همچنین در بخشهای پیشروی ، حدود سه برابر ظرفیت پیشروی افزایش یافته است و دلیل آن، تولید بخشی از قطعات مورد نیاز در داخل کشور به خصوص در بخش پیشروی با استفاده از مهندسی معکوس و کپی سازی بوده که بالطبع از خروج ارز جلوگیری کرده است.

کریتی تعداد افراد استخدام شده در بخش نیروی انسانی معادن زغال سنگ طبس را در سال گذشته سیصد و بیست و هشت نفر اعلام کرد .

وی از برنامه ریزی روی بخش توسعه معادن زغال سنگ طبس در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: زغال سنگ در سال نود و دو باید پاسخگوی نیاز داخل باشد به همین دلیل تلاش شده در بخشهای توسعه ای، سرمایه گذاری شود که بخشی با امکانات و تجهیزات داخل انجام خواهد شد و بخش دیگر، تفاهم نامه های ایرانی- خارجی هستند.

قدمت معادن زغال سنگ طبس به دویست میلیون سال قبل در دوران تریاس ژوراسیک برمی گردد .

زغال سنگ محصولی است که در کک سازی استفاده می شود و مصرف بعدی آن در صنعت فولاد است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس گفت: در سال نود و دو ، تولیدی معادن زغال سنگ طبس شامل هفتصد و پنجاه هزار تن محصول خام و چهارصد و پنجاه هزار تن کنسانتره است./ع

برچسب ها: استخراج ، زغال سنگ ، طبس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.