سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

تكميل حفاري 22 حلقه چاه گازي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي تا پايان بهار

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در پروژه هاي حفاري از تكميل پروژه حفاري 22 حلقه چاه گازي فازهاي 17 و 18 ميدان مشترك پارس جنوبي تا پايان بهار امسال و تحويل آن به كارفرما خبر داد

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا تاكايدي اظهار داشت: هم اكنون حفاري 11 حلقه چاه گازي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي به اتمام رسيده كه از اين تعداد هفت حلقه چاه مربوط به فاز 18 اين ميدان مشترك بوده است.

تاكايدي افزود: در فاز 17 ميدان گازي پارس جنوبي نيز عمليات مشبك كاري چهار حلقه چاه به اتمام رسيده و سه حلقه ديگر در مرحله تكميلي قرار دارد.

وي با بيان اينكه پروژه مربوط به فازهاي 17 و 18 اين ميدان به صورت كليد در دست (EPD) و با به كارگيري دو دستگاه حفاري جكاپ در است اجراست گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده، اين پروژه تا پايان بهار سال جاري تكميل و به كارفرما تحويل مي شود.

آغاز حفاري چاه هاي توسعه اي فاز 14

تاكايدي با اشاره به اجراي عمليات حفاري در فاز 14 پارس جنوبي به عنوان ديگر پروژه كليد در دست شركت ملي حفاري ايران اظهار كرد: در اين پروژه، حفاري 22 حلقه چاه گازي پيش بيني شده است كه هم اكنون چاه هاي ارزيابي و توصيفي آن به اتمام رسيده است.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري در پروژه هاي حفاري از آغاز حفاري چاه‌هاي توسعه اي فاز 14 پارس جنوبي خبر داد و گفت: در مجموع اين پروژه، تاكنون به پيشرفت بيش از 30 درصد رسيده است.

تكميل عمليات حفاري ميدان گازي كيش در نيمه دوم سال

تاكايدي تصريح كرد: با توجه به رهنمود وزير نفت در شتاب بخشي به اجراي پروژه ها و تاكيد مديرعامل شركت ملي نفت ايران به توليد زود هنگام از ميدان گازي كيش، روند اجرايي پروژه 1+12 كيش در بخش خشكي به عنوان دومين قطب گازي ايران با اجراي خدمات مديريت نرخ حفاري ( ROP Management) شتاب بيشتري گرفته است.

وي افزود: پروژه حفاري ميدان كيش با به كارگيري 2 دستگاه حفاري سنگين 54 و 61 فتح بر روي كلاستر A و B با استفاده از ريل كشنده، به صورت دسته اي و كليد در دست در حال اجراست.

تاكايدي از پيشرفت 85 درصدي پروژه حفاري ميدان گازي كيش در كلاستر B خبر داد و گفت: بر اساس برنامه پيش بيني شده، حفاري چاه هاي مربوط به كلاستر B در تيرماه امسال و كلاستر A در نيمه دوم امسال به پايان مي رسد./ك

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.