سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات جهاني جوانان اسپانيايي عليه بيکاري و رياضت اقتصادي

جوانان اسپانيايي روز يکشنبه در اقدامي هماهنگ در شهرهاي مختلف اسپانيا و سي شهر مختلف جهان عليه بيکاري گسترده در اين کشور و نيز شرايط دشوار محيط هاي کارگري تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه،  آنها گفتند بيکاري و شرايط سخت کار موجب شده است براي يافتن شغل به خارج از اسپانيا بروند.
در مادريد صدها جوان اسپانيايي با کشيدن سوت و کوبيدن بر طبل تظاهرات کردند. در مقابل تظاهرکنندگان بنري گسترده شده بود که بر روي آن نوشته بود: "ما کشور را ترک نمي کنيم، آنها هستند که ما را دارند اخراج مي کنند."
همزمان با تظاهرات مادريد، اعتراضات ديگري نيز در بارسلونا و زاراگوزا و نيز سي شهر ديگر در سراسر جهان از ونکوور تا وين تا شهر هوشه مينخ در ويتنام برگزار شد و جوانان اسپانيايي با تجمع مقابل سفارت خانه هاي اين کشور در شهرهاي مزبور تظاهرات کردند.
اين اعتراضات توسط گروهي اسپانيايي به نام "جوانان بي آتيه" سازمان دهي شده بود. اين گروه در وبسايت خود به بيان گرفتاري هاي کاري جوانان اسپانيا و ماجراي افرادي که براي کار به خارج رفته و دچار فلاکت شده اند نقل کرده است. در ميان اين افراد فردي با تحصيلات دکتري مشاهده مي شود که اکنون به عنوان پيشخدمت در رستوراني در جمهوري دومينيکن کار مي کند.
در حال حاضر بيکاري در ميان جوانان شانزده تا بيست و چهارساله اسپانيايي بيش از 55 درصد است.







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.