سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

قطعی شدن میزبانی مازندران برای برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا

رئیس هیات شطرنج مازندران، از قطعی شدن میزبانی این استان برای برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی دختران وپسران قهرمانی آسیا اواخر خردادماه و تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران محمد علی نژاد گفت: با اعلا فدراسیون شطرنج ایران وموافقت کمیته شطرنج آسیا، مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی شش تا 18 سال دختران وپسران آسیا روزهای 30خرداد تا شش تیرماه امسال در مازندران برگزار می شود.

وی افزود: درخواست رسمی برگزاری این مسابقات درمازندران، در حاشیه برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی دختران کشور بهمن ماه پارسال در ساری، به رئیس فدراسیون شطرنج ایران داده شده و پس از رایزنی ها با مقام های آسیایی با میزبانی ایران و برگزاری آن در مازندران موافقت شد.

رئیس هیات شطرنج مازندران، ادامه داد: این مسابقات به تناسب رده های سنی شرکت کننده ها در 9 و11 دور به روش سوئیسی برگزار می شود.

علی نژاد اضافه کرد: پیش بینی می شود، شطرنج بازان نونهال و نوجوان دختر وپسر حداقل 25 کشور آسیایی در مازندران برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهرهای ساری و محمودآباد از گزینه های میزبانی این مسابقات هستند، یادآورشد: هم اکنون شرایط و نحوه همکاری مسئولان محل برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا در این دو شهر در حال بررسی است و بزودی محل دقیق شهر میزبانی مسابقات نیز مشخص خواهد شد.

رئیس هیات شطرنج مازندران، با بیان اینکه مازندران با دارابودن شطرنج بازان مستعد در رده های سنی مختلف ونیز برگزاری چندین دوره مسابقات بین المللی وقهرمانی کشور در این استان، توان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا را نیز دارد، ابرازامیدواری کرد: همه مسئولان استانی وشهرستانی در برگزاری این مسابقات مهم ومعتبر ورزشی در استان احساس مسئولیت وهمکاری همه جانبه با عوامل برگزاری مسابقات داشته باشند./ع

برچسب ها: شطرنج ، قهرمانی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.