سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنوز درماني براي ویروس شبه سارس وجود ندارد/ مشخص نشدن منشاء ویروس

با وجود گزارشاتی مبنی بر ابتلای 13 نفر در دنیا به ویروس شبه سارس هنوز درمان قطعی این بیماری شناخته نشده است.

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص اپیدمی ویروس شبه سارس گفت: علائم بیماری شبیه بیماری  سارس نیست ولی ویروس مشابه با ویروس سارس است

باید توجه داشت که موارد ابتلا به این بیماری از حدود 6 ماه پیش در کشورهای عربستان صعودی، قطر و انگلستان دیده شده که تا به حال در این کشورها 13 نفر مبتلا به این ویروس شده اند و اخیراً در چند روز گذشته نیز ابتلا یک نفر به این بیماری از امارات گزارش شده است.

وی ادامه داد: علائم این بیماری شبیه بیماری آنفلوآنزا است که ریه ها را گرفتار می کند و به دنبال آن فرد دچار عارضه کبدی و نارسایی کلیه می شود که باید سریعاً درمان شود.

گویا با تاکید بر این که اگرچه درمان این بیماری هنوز وجود ندارد عنوان کرد: خوشبختانه موارد ابتلا به این بیماری کم بوده نمی توانیم انتظار داشته باشیم که این بیماری به منطقه ما منتقل نشود  و در حال حاضر نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

وی ادامه داد: تشخیص این بیماری بسیار پراهمیت است خوشبختانه در کشور ما امکانات تشخیصی بسیار خوبی وجود دارد که اگر مشکوک به ابتلای فردی که این بیماری شویم می توانیم سریع تشخیص دهیم.

وی خاطر نشان کرد: این بیماری از طریق تنفس به افراد دیگر منتقل می شود و هنوز منشاء این ویروس مشخص نشده./ع2
برچسب ها: سارس ، ویروس ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.