سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاييد صلاحيت پرويز مشرف براي شركت در انتخابات رياست جمهوري پاكستان

مقامات انتخاباتي پاكستان امروز اعلام كردند كه عليرغم اتهامات مطرح شده عليه "پرويز مشرف" رييس جمهور پيشين پاكستان صلاحيت وي براي شركت در انتخابات رياست جمهوري پيش روي آن كشور تاييد شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه، مشرف در سال 1999 در پي كودتايي خونين قدرت را دست گرفت. او پس از پايان دوران رياست جمهوري اش از پاكستان خارج شد و در نهايت در تاريخ 24 مارس سال جاري ميلادي براي شركت در انتخابات پاكستان كه در تاريخ 11 مه برگزار مي شود به آن كشور بازگشت. 
خبرنگار خبرگزاري "فرانسه" امروز از موافقت مقامات ناحيه "چيترال" واقع در شمال آن كشور در مرز با كشور افغانستان با شركت مشرف در رقابت انتخاباتي خبر داده است. "جمال خان" مسئول رسيدگي كننده به صلاحيت مشرف نيز در اين باره افزوده است "درخواست وي قانوني است و ما شواهدي را نيافته ايم كه نشان دهند او بايستي رد صلاحيت شود." با اين حال در كراچي اختلاف نظرهايي در اين باره وجود دارد و برخي مقامات قضايي معتقدند كه تاييد صلاحيت وي تخطي از قانون اساسي بوده است. 
پيش تر اتهامات بسياري عليه پرويز مشرف مطرح شده بود كه از جمله آنان مي توان به اتهام دست داشتن او در ترور "بي نظير بوتو" نخست وزير پيشين پاكستان در سال 2007 ميلادي اشاره كرد. 






برچسب ها: بین الملل ، مشرف ، پاکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.