سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ان بي سي:

سفر دمپسي به افغانستان يکي از مرگبارترين روزها براي آمريکا

شبکه ان بي سي نيوز تاکيد کرد سفر رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا به افغانستان همزمان با يکي از مرگبارترين روزها براي آمريکاييها بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دست کم شش نظامي و غيرنظامي آمريکايي از جمله يک کارمند زن وزارت خارجه آمريکا که جان کري وزير خارجه آمريکا هفته گذشته با او ملاقات کرده بود، در دو حمله ستيزه جويان در شرق و جنوب افغانستان کشته شدند.

يکي از اين حملات در ولايت زابل در جنوب افغانستان رخ داد. اين حمله دو کاروان را که يکي حامل والي زابل و ديگري حامل اعضاي ائتلاف بود، هدف قرار داد. البته هنوز معلوم نيست که هدف  اصلي ستيزه جويان کدام يکي از اين کاروانها بوده است زيرا حمله کننده انتحاري بمب همراه خود را ميان دو کاروان منفجر کرد.

 اين حمله درست روزي اتفاق افتاد که ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در بازديدي دوره اي، وارد افغانستان شد. او قرار است با مقامات آمريکايي و ائتلاف و همچنين مقامات ارشد نظامي افغان ديدار و درباره وضع جنگ با آنها صحبت کند. ژنرال دمپسي پيش از ورود به افغانستان ابراز اميدواري کرد بتواند شمار نيروهاي آمريکايي را که قرار است پس از دوهزار و چهارده در افغانستان باقي بمانند مشخص کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.