سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

صدور 149 میلیون دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از صادرات 149 میلیون دلاری کالا از این استان، در سال 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:رحمان کرمی گفت:با وجود تحریم ها، تجار و بازرگانان این استان در سال 91، بیش از 412 میلیون و 253 هزار و347 کیلو گرم کالا به ارزش 149میلیون و 499 هزار و 152 دلار از این استان به خارج از کشور صادر کردند.
وی افزود: این کالاها شامل سیمان، فرش، گلیم و گبه، موکت، بادام، آب معدنی، ماهی قزل آلا، غذای ماهی، پرنده های زینتی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی برقی، سنگ های تزئینی، روغن خوراکی و مخزن گاز از عمده کالاهای صادراتی استان چهارمحال و بختیاری بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این کالاها به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، امارات عربی متحده، تاجیکستان، هند، آلمان، ارمنستان، مالزی و عربستان صادر شد.
وی، رشد 8/8درصدی صادرات ارزی و 7/46دهم درصدی صادرات وزنی را یادآور شد و گفت: امسال استان چهارمحال و بختیاری، با رشدی که در توسعه صنعت داشت، از گروه سوم استانهای فعال در زمینه صادرات به جایگاه دوم صنعتی ارتقاء یافت.
به گفته وی، 30قلم کالای صادراتی این استان را، 22بازرگان فعال استان چهارمحال و بختیاری به نوزده کشور دنیا صادر کردند.
وی گفت: هدف صادراتی استان چهارمحال و بختیاری برای پارسال، 115 میلیون دلار بود، که 100 درصد آن محقق شد.
برخی از کالاهای صادراتی این استان در بین کشورهای خاورمیانه از جمله عراق، با استقبال خوبی همراه شده است./ع
برچسب ها: صدور ، کالا ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.