سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ارزش افزوده قابل توجه محصولات تولیدی، با بسته بندی مناسب در بازارهای فروش

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مهم ترین هدفی که در بسته بندی محصولات غذایی مدنظر است، افزایش طول عمرنگهداری محصول است گفت: ارائه محصول در بسته بندی مناسب و براساس علایق و سلایق مصرف کننده می تواند ارزش افزوده محصول تولیدی را تا 8 برابرارتقا و درآمد قابل توجهی را نصیب تولید کنندگان نماید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان با اشاره به اهمیت و لزوم برند سازی در محصولات تولیدی بخش کشاورزی، بخصوص خشکبار افزود: محصولی می تواند از ارزش اعتباری و اجتماعی بالا برخوردار باشد که با رعایت اصول متنوعی که منجر به رضایت مستمر مشتریان می شود، اعتماد بازار مصرف را به خود جلب کرده باشد. کیفیت و ثبات کیفی، قیمت مناسب و نوسان پایین آن، عدم نگرش سودآوری صرف مالکین در عرضه عمومی محصول و به طور کلی توانمندی و صداقت حرفه ای دست اندرکاران بخش تولید، می تواند محصولی را به یک برند تبدیل نماید.

وی با بیان این که اهميت طراحي و نقش بسته بندي به عنوان ابزاري جهت برقراري ارتباط با مصرف كننده و انتخاب برندهای تجاري دائما در حال رشد مي باشد، اضافه کرد: لازم است که تلاشهای زیادی در جهت افزایش کارآیی بسته بندی های صورت گرفته تا آینده محصولات تولیدی کشور، بخصوص محولات بازارپسند تولیدی بخش کشاورزی کشور در بازارهای مصرف جهانی، منطقه ای و کشوری از رشد فزاینده ای برخوردار گردد و در این راه، همکاری تمامی تشکل های تولیدی و تجاری در تعامل با نهادهای اجرایی به منظور تحقق آن لازم و ضروری خواهد بود.

محمدیان با تاکید بر اینکه اهمیت طرحهای بسته بندی در بازارهای رقابتی رشد سریعی یافته است، افزود: تمایل جهت خرید بستگی به درجه ای دارد که در آن محصولات موجود می توانند رضایت مصرف کننده را جلب نمایند. درک مستقیم مصرف کنندگان بستگی به عناصر ارتباطی دارد که جهت موفقیت استراتژی های مختلف بازاریابی حائز اهمیت بوده و مشخصات کلی بسته ها، نشان دهنده منشاء و حالت خاص محصولات مربوط هستند و توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات بخش کشاورزی،خواهد توانست بخش مهمی از مسائل بازاریابی و صادرات این بخش، بخصوص تولید خشکبار را در کشورهای مختلف حل و چشم انداز رشد این بخش مهم از اقتصاد کشور را از شفافیت بیشتری برخوردار نماید./ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.