سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افزایش 40 درصدی اراضی زیر کشت کلزا در بیله‌سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار از افزایش 40 درصدی سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بیله‌سوار در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا حسنیان در جریان بازدید از طرح‌های توسعه دانه‌های روغنی در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم با این میزان کشت محصول کلزا بیش از 10 هزار تن از مزارع بیله‌سوار برداشت شده و بهره‌برداری از آنها صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: به ازای هر هکتار با توجه به مساعد بودن شرایط جوی دو تا 2.5 تن محصول برداشت می‌شود که شمال استان و منطقه مغان با سطح زیر کشت 119 هزار هکتار اراضی قابل کشت به صورت دیم و آبی نقش مهمی را در تولید این محصول عهده‌دار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار خاطر نشان کرد: در این شهرستان بیش از4 هزار و 950 هکتار کشت محصول کلزا را شاهد هستیم که حدود4 هزار و 335 هکتار کلزای آبی و 600 هکتار نیز کلزای دیم می‌باشد.

حسنیان کیفیت مطلوب محصول تولید شده و برآورد برداشت 10 هزار تن از مزارع این شهرستان را یادآور شد و اضافه کرد: کلزا دانه روغنی مقوی است که 40 تا 48 درصد آن به روغن تبدیل می‌شود/ع.

وی بیان کرد:‌ این روغن تولیدی در پخت غذا بسیار مفید است و به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع از طرفداران بسیاری در مصرف برخوردار است.

وی یادآور شد:‌ استان اردبیل در تولید محصول کلزا رتبه ممتاز را در بین استان‌های کشور دارد و پیش‌بینی می‌شود با توسعه همه‌جانبه اراضی و سطح زیر کشت این محصول بتوان در آینده ظرفیت را در این زمینه ارتقا داد.

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، کشت ، کلزا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.