سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات ضدسعودي هزاران يمني در صعده

هزاران نفر از مردم يمن در استان صعده عليه عربستان سعودي تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ همزمان با پرواز هواپيماي شناسايي آمريکا در آسمان استان صعده در شمال يمن ، تظاهرات مردمي در اين استان برگزار شد. در اين تظاهرات هزاران نفر از همه استان ها شرکت کردند. تظاهرکنندگان تجاوزات رژيم سعودي به خاک يمن و ايجاد پايگاههاي نظامي در اين کشور را محکوم کردند و گفتند اين اقدامات به نفع روابط دو کشور نيست. 

يحيي الشهاري نماينده حوثي ها گفت تاکيد مي کنيم اقدامي که رژيم سعودي در مرزهاي يمن انجام مي دهد به نفع ملت هاي عربستان و يمن نبوده و فقط دشمن خارجي که در کمين همه ملتهاي عربي و اسلامي نشسته است و در قدرتهاي استکبار جهاني به ويژه آمريکا و اسرائيل نمايان مي شود ، از اين تجاوز سود خواهد برد. 

انقلابيون همچنين تعرض و توهين به مهاجران يمني در عربستان را که با روابط همسايگي منسجم نيست، محکوم کردند. يکي از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت اقدامات دولت عربستان عليه مهاجران يمني را محکوم مي کنيم. اين اقدامات بيانگر بدرفتاري با آنها است و عربستان عامل مصيبت يمني ها از چهل سال پيش است. 

يکي ديگر از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت اقدامات عربستان در برخورد با مهاجران يمني از جمله کتک زدن و زنداني کردن و همه اقدامات جنايتکارانه اي که انجام مي دهد نشان مي دهد عربستان به شيوه انساني برخورد نمي کند و اصول انساني و اخلاقي را مد نظر قرار نمي دهد. شرکت کنندگان در اين تظاهرات شعار مرگ بر آمريکا ، مرگ بر اسرائيل و لعنت بر آل سعود سردادند. 

                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: عربستان ، یمن ، تظاهرات ، سعودی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.