سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي عفو يکي از نزديکان تيموشنکو

ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اوکراين از کميسيون عفو خواست بي درنگ موضوع عفو يوري لوتسنکو وزير کشور سابق اوکراين را بررسي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ لوتسنکو از نزديکان يوليا تيموشنکو نخست وزير سابق و مخالف زنداني دولت اوکراين است.رئيس جمهور اوکراين همچنين از کميسيون عفو خواست درخواست عفو گئورگي فليپچوک وزير سابق محيط زيست در دولت تيموشنکو را نيز بررسي کند. وي در سال دو هزار و دوازده به جرم سوء استفاده از قدرت به سه سال زندان محکوم شد.

 يانوکوويچ درحالي اين در خواست را مطرح مي کند که دادگاه تجديد نظر اوکراين چند روز قبل حکم چهار سال زندان لوتسنکو را تاييد کرد. وي از اواخر سال دو هزار و ده در بازداشت به سر مي برد.

لوتسنکو از چهره هاي مهم انقلاب نارنجي در اواخر سال دو هزار و چهار در اوکراين است که موجب به قدرت رسيدن تيموشنکو شد. به گفته خانواده لوتسنکو چهل و هشت ساله، وضع سلامتي وي در زندان بسيار وخيم شده است.

غربي ها از محکوميت تيموشنکو و لوتسنکو به شدت انتقاد مي کنند. تيموشنکو از سال2011 زنداني است و به دليل سوء استفاده از قدرت محکوميت هفت ساله خود را سپري مي کند. 

                                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: تیموشنکو ، عفو ، بررسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.