سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

لبخندها و گریه های ورزش استان چهارمحال و بختیاری

ورزش استان چهارمحال و بختیاری، در سال 91 روزهای خوشی را پشت سر گذاشت هر چند بی پولی و نداشتن حامی مالی، زخم کهنه ای بر تن ورزش استان چهارمحال و بختیاری همچنان باقی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: یکی از مهمترین رخدادهای ورزشی سال 91 برای استان چهارمحال و بختیاری، المپیکی شدن سه نفر از ورزشکاران این استان در یک رشته بود.

این سه ورزشکار، با کسب سهمیه A ورودی المپیک 2012 لندن شهرستان بروجن، ایران را به عنوان المپیکی ترین منطقه معرفی کردند.

در همان فروردین ماه سال 91، نخستین افتخار برای استان چهارمحال و بختیاری را باز هم رشته دو و میدانی به ارمغان آورد.

ملی پوشان تیم دو و میدانی استان چهارمحال وبختیاری، فروردین سال 91 در مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در شیراز به میدان رفتند و موفق به کسب مدال در این رقابت ها شدند، در حالی که سال 90 نیز در مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در شیراز دو ورزشکار این استان موفق به ثبت رکورد ملی شده بودند.
در تیم دو و میدانی استان چهارمحال و بختیاری، سجاد مرادی دارنده مدال طلای دوی 800 متر آسیا، امیـر مرادی دونده سرعت ایران، محمد صمیمی، محمود صمیمی در پرتاب دیسک، حسین پیر محمدی، علی اکبر ربیعی، محمد ارزنده در پرش طول، محسن رضایی، محمد شیریان پرتاب دیسک، ابراهیم مومنی و رضا شیریان در این مسابقات به میدان رفتند.

در هفدهم فروردین ماه سال 91، احسان امینیان در رده سنی بزرگسالان و محمد مهدی رحمتی در رده سنی جوانان از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان اعضای تیم ملی ورزش سه گانه ایران در رقابت های قهرمانی آسیا در کشور ژاپن شرکت کردند و در حد و اندازه خود ظاهر شدند.

در همین ماه یوسف رسول زاده، بر اساس دعوتنامه فدراسیون بوکس کشور به اردوی تیم ملی بوکس دعوت شد و نادر منوچهری مقدم و افروزه مولوی، در مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان و در رشته ریکرو با کسب امتیاز لازم جواز ورود به اردوی تیم ملی را بدست آوردند.

در فروردین ماه سال 91 در رشته بسکتبال، بهنام یخچالی و  علی یار نجفی به تیم ملی بسکتبال جوانان ایران راه یافتند و تیم ملی را در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جوانان غرب آسیا همراهی کردند.

در رشته هندبال نیز، غلامعلی پایدار، هندبالیست با سابقه استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مربی تیم ملی جوانان ایران انتخاب شد.

اما در رشته فوتبال در مسابقات لیگ برتر نیز از جوان ترین داور مسابقات رونمایی شد و موعود بنیادی فر، عنوان جوان ترین داور لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران را به نام خود ثبت کرد.

در همین ماه در آخرین رده بندی کنفدراسیون دو ومیدانی آسیا، 13 ورزشکار ایرانی در رتبه های برتر ایستادند  که چهار نفر از این ورزشکاران از استان چهارمحال و بختیاری بودند.

در دوی 800 متر آسیا سجاد مرادی، به عنوان یکی از بهترین دوندگان ایران با زمان یک دقیقه و 46 ثانیه و 17 صدم ثانیه، رده سوم رنکینگ آسیایی را کسب کرد.

در ماده پرتاب دیسک رشته دو و میدانی برادران محمد صمیمی با رکورد 64 متر و 10 سانتیمتر و محمود صمیمی نیز، با ثبت رکود 63 متر و 98 سانتیمتر در مکان‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

در این رده بندی رضا شیریان، دیگر پرتابگر ایرانی با رکورد 59 متر و 26 سانتیمتر در مکان هشتم ایستاد.
در روزهای پایانی فروردین سال 91 نیز، امین حیدری سورشجانی هندبالیست جوان استان چهارمحال و بختیاری، به عضویت تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی ایران در آمد و امیر خدیوی رکاب زن بروجنی نیز در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری حضور یافت.

در اردیبهشت ماه 91 ویدا احمد پور،  سارا جعفری، نرگس جعفری، صحرا بابایی، میترا امیدی و زهرا فدایی، مقام دوم تیمی را برای استان چهارمحال و بختیاری در مسابقات دو و میدانی بانوان کسب کردند.
در این ماه، تیم بسکتبال دانشجویان دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری، با شکست تیم همدان، به مقام قهرمانی رقابت ها پیام نور ایران دست یافت.

مسابقات جایزه بزرگ ماده پرتاب های رشته دو ومیدانی ایران در اردیبهشت ماه سال 91 به میربانی شهرکرد برگزار شد که در رشته پرتاب دیسک محمود صمیمی از استان چهارمحال و بختیاری، با پرتاب  62 متر و 30 سانتی متر بر سکوی نخست ایستاد و محمد صمیمی دیگر پرتاب گر استان چهارمحال و بختیاری و دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از دست یابی به ورودی المیپک لندن بازماند.

در خرداد ماه سال 91، برای نخستین بار مهدی مرتضوی به عنوان نماینده استان چهارمحال و بختیاری به اردوی تمرین راه یافت و در همین ماه نیز زهرا جیره بانوی جوان استان چهارمحال و بختیاری، به اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال بانوان کشور دعوت شد.

در روزهای پایانی خرداد ماه سال 91، اردوی آمادگی و بدنسازی تیم فوتبال لیگ برتری سایپا در مجموعه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برپا شد که در این اردو کریم انصاری فرد به صورت رسمی از سایپا جدا و به پرسپولیس پیوست.

در تیرماه سال 91 نیز، نخستین دوره مسابقات رالی کامیون رانی خانوادگی ایران، سوم تیر ماه در شهرستان بروجن برگزار شد.

بهنام یخچالی، رسول مظفری، علی یار نجفی، ابراهیم بیگی و آرش بنی مهدی بسکتبالیست های استان چهارمحال و بختیاری در تیرماه به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

ورزش استان چهارمحال و بختیاری، در رشته ووشو در تیرماه شاهد ملی پوش شدن پنج ورزشکار بود که زهرا کیانی، سهیل محمودی، مهدی مختار پور، محمد غفاری  و محمد هیبتی، موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شدند.
در تیرماه به یکباره ورزش استان چهارمحال و بختیاری در سطح ملی مطرح شد و ورزشکاران دو و میدانی این استان، موفق به کسب سهمیه ورودی المپیک 2012 لندن شدند.

سجاد مرادی، نخستین دونده ایرانی بود که موفق به کسب سهمیه المپیک لندن 2012 شده بود اما در تیرماه 91 روح الله عسگری گندمانی، جوان با استعداد شهرستان بروحن استان چهارمحال و بختیاری، سهمیه A مسابقات المپیک لندن را از آن خود کرد.

محمد ارزنده، رکورد دار پرش طول ایران در آخرین فرصت رکوردگیری بازی های المپیک در تیرماه 91 که از سوی فدارسیون دو و میدانی در تهران برگزار شد، با پرشی به طول 8 متر و 17 سانتی متر ضمن شکستن رکورد ایران، ورودی بازی های المپیک 2012 لندن را نیز کسب کرد.

سه ورزشکار بروحنی، با کسب سه سهمیه مهم برای ورودی المپیک 2012 لندن موفق شدند نام ایران را به عنوان المپیکی ترین منطقه ایران در بازی های لندن معرفی کنند.

در ماه تیر سال 91، اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در شهرکرد برپا شد و پس از این اردو بود که نوجوانان موفق به کسب قهرمانی مسابقات آسیایی شدند./ع

 

برچسب ها: ورزش ، المپیک ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.