سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش تنش ها در شبه جزيره کره

تنش در شرق آسیا در حال اوج گیری است به طوری که برای همه کشورها ازجمله متحدان کره شمالی به نگرانی تبدیل شده است و اقدامات جدید پیونگ یانگ بر دامنه این جنگ روانی می افزاید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزارت خارجه کره شمالي در بيانيه اي که از رسانه هاي اين کشور انتشار يافت تاکيد کرد: کشورها بايد ديپلمات ها و اتباع خود را هرچه زودتر از اين کشور خارج کنند. 

اصرار کره شمالي براي خروج ديپلمات ها و اتباع خارجي از اين کشور تاکنون معمول نبوده است و البته دولت ها نيز اين هشدار را ناديده گرفته و اصرار دارند در پيونگ يانگ بمانند.کره شمالي همچنين مرز خود را به روي کارگران کره جنوبي که در شهرک صنعتي مشترک دو کشور کار مي کردند بست و شهرک "کائه سونگ" را که از توافق هاي رهبران پيشين پيونگ يانگ و سئول براي همکاري بود تعطيل کرد.

در همين حال آمريکا تهديدهاي کره شمالي را جدي گرفته و پايگاه هاي خود را در شرق آسيا و اقيانوس آرام به تجهيزات ضد موشک و مقابله با پرتوهاي هسته اي و راديو اکتيو مجهز کرده است.

"چاک هيگل" وزير دفاع آمريکا اعلام کرد انتقال موشک هاي بالستيک هسته اي به شرق کره شمالي خطر جنگ را بسيار جدي کرده است. 

کارشناسان معتقدند:‌ علت اصلي بالا گرفتن تنش ها در شبه جزيره کره سياست مداخله جويانه آمريکا با اجراي سياست نگاه به شرق و با هدف مهار چين است.برخي منابع رسمي از پيشنهاد آمريکا براي گفتگوي مستقيم با پيونگ يانگ براي توجه به خواسته هايش خبر داده و گفته اند کره شمالي با استناد به وعده هاي بي عمل گذشته واشنگتن اين درخواست را رد کرده است.

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: تنش ، کره ، جزیره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.