سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

220 نماد نوروزي به صورت دايم درمشهد باقي مي ماند

از ميان ۳۵۰ اثر هنري که در قالب طرح استقبال از بهار در جايجاي شهر مشهد اجرا شد، ۲۲۰ مورد به عنوان آثار دايم و ماندگار در شهر باقي ميماند و آثار موقت نيز پس از پايان فروردين به بوستانها، اردوگاهها و دانشگاههاي شهر مشهد و برخي از شهرهاي اطراف منتقل خواهد شد








به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، هادي مظفري مدير امور هنري شهرداري مشهد با اشاره به برگزاري ۵ دوره طرح استقبال از بهار در شهر مشهد گفت: پس از جمعبندي نظرات مردم و صاحبنظران درباره اين طرح و با توجه به تجربهاي که شهر مشهد در زمينه هنر شهري به دست آورده بود، حرکت به سمت توليد و اجراي نمادهاي دايم به عنوان رويکرد اصلي مورد توجه در طرح استقبال از بهار سال ۹۲ انتخاب شد. بر همين اساس امسال برخلاف سالهاي قبل که بيشتر آثار به صورت موقتي و با موضوعهاي شادمانه ساخته ميشد، بخش زيادي از آثار با رويکرد دايم ساخته شد.

او با تقسيمبندي آثار طرح استقبال از بهار ۹۲ در ۳ بخش دايم، ماندگار و موقت، ادامه داد: از ميان ۳۵۰ اثر هنري که در قالبهاي نماد شهري، نقاشي ديواري و گرافيک محيطي در شهر اجرا شد، ۱۲۰ اثر حجمي و ۳۰ نقاشي ديواري به صورت دايم در شهر باقي خواهد ماند.

علاوه بر اين ۸۰ اثر نيز در بخش ماندگار جاي ميگيرد و بين ۲ تا ۳ سال در شهر ميماند. براين اساس در مجموع ۲۲۰ اثر هنري طرح استقبال از بهار در شهر باقي خواهد ماند. بقيه آثار موقت نيز به بوستانها، اردوگاهها و دانشگاههاي مشهد و شهرستانهاي متقاضي ارسال ميشود.

به گفته مدير امور هنري شهرداري مشهد «انگشت اثر» و «روياي کودکانه» در ميدان جمهوري اسلامي، «چوپان» در ابتداي بولوار لادن، مجسمه «در خدمت مادر» در ابتداي بولوار ملاصدرا، «قاصدک» در بولوار کلاهدوز، «رهايي» در مقابل پارک ملت، «انديشه آسماني» در ميدان هنرستان، «موج و ماهي» در ميدان کوثر، «در خيال دوست» در بولوار فکوري، ۳ درخت استيل در پنجراه سناباد، گنبد و بارگاه در ميدان ابوريحان، «رويش» و «پرواز» در ميدان پرواز و مجسمه پرنده سنگي ساخته استاد حکيمي از بزرگترين سنگتراشان کشور برخي از نمادهاي حجمي طرح استقبال از بهار ۹۲ است که به صورت دايم در شهر باقي خواهد ماند.

نصب ۲ نماد دايم تا پايان فروردين

مظفري در بخش ديگري از نصب ۲ اثر فاخر و دايم به عنوان بخش پاياني فعاليتهاي طرح استقبال از بهار ۹۲ در مشهد ياد و اظهار کرد: يکي از اين آثار بزرگترين علم و کتلهاي عاشورايي است که با ارتفاع ۱3،۱0 و ۱۵ متر در روز ۲۵ فروردين همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ميدان امام حسين(ع) نصب خواهد شد/ع.

برچسب ها: اثر ، المان ، دائم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.