سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

کاهش 43 درصدی چاقی کودکان با مصرف شیر مادر

کارشناس مسئول بهداشت خانواده شبكه بهداشت و درمان دنا، با اشاره به کاهش 43 درصدی چاقی کودکان با مصرف انحصاری شیر مادر، گفت: کودکانی در سال نخست زندگی تغذیه با شیر مادر را ادامه دهند، 72 درصد کمتر از سایرین دچار اضافه وزن می شوند.

مهربانو جهانفکر در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، افزود: ليپاز موجود در شير مادر، اسيدهاي چرب را پیش از مرحله هضم وارد روده كودك نموده که این فرآیند موجب ایجاد انرژی بیشتر برای کودک می شود.
وی با بیان اینکه تغذيه با شير مادر موجب پيشگيري از بيماري هاي عفوني، ادراري، گوارشي، تنفسي و سوء تغذيه در كودكان می شود، اظهار کرد: شیر مادر در افزایش ضریب هوشی کودک موثر بوده و هيچ غذايي، قابلیت رقابت با شير مادر تا 6ماهگي را ندارد.
انتقال آنتی بادی بدن مادر به کودک در اثر شیر دادن
این کارشناس بهداشت خانواده با اشاره به تقویت عملکرد ریه های نوزاد در اثر مصرف شیر مادر، تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر، از مشکلات تنفسی و تنگي نفس پیشگیری نموده و  آنتی بادی های بدن مادر را به کودک انتقال می دهد.
جهانفکر با تاکید بر فواید شیر دادن به نوزاد برای مادران، خاطرنشان کرد: كاهش بارداري مجدد، پیشگيري از پوكي استخوان، سرطان سينه ، ديابت نوع دو، سرطان رحم، سرطان تخمدان و كاهش وزن مادر، از جمله این فواید است./ع
برچسب ها: یاسوج ، چاقی ، شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.