سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

غذایی را که بیش از 3 روز مانده، مصرف نکنید

مسئول مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به خطر ابتلا به مسمومیت مرگبار بوتولیسم در اثر مصرف غذا و کنسرو آلوده، گفت: مصرف غذاهایی که بیش از سه روز مانده است، خطر ابتلا به این مسمومیت را به همراه دارد.

عبداله ارجمند در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج در معاونت غذا و دارو، افزود: برای گرم کردن غذای باقیمانده، آن را با حرارت 74 درجه سانتیگراد حرارت داده تا بخار کند، هم چنین هرگز غذای پخته شده را بیش از دو ساعت و اگر هوای اتاق گرم باشد، بیش از یک ساعت، در دمای محیط رها نکنید.
مصرف کشک غیرپاستوریزه خطر ابتلا به مسمومیت کشنده را به همراه دارد
وی با بیان اینکه مسمومیت ناشی از بوتولیسم بسیار کشنده است، اظهار کرد: مصرف کشک غیرپاستوریزه، غذاهای کنسروی که قبل از مصرف حرارت مناسب به آن ها نرسیده است و یا سویس و کالباس آلوده موجب ابتلا به بوتولیسم می شود و با جوشاندن کنسرو به مدت 20 دقیقه، می توان از این مسمومیت کشنده، پیشگیری نمود.
ارجمند عنوان کرد: علایم و نشانه های مسمومیت بوتولیسم با تاخیر، پس از 12 تا 24 ساعت ظاهر می شود و شامل تاری دید، دوبینی، افتادگی پلک فوقانی، عدم توانایی حرکتی، اختلال تکلم، لکنت زبان، سختی بلع و خشکی و درد گلو است./ع
برچسب ها: یاسوج ، غذا ، مانده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.