سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی سیتروئن از جدیدترین پیکاسوی فرانسوی

خودروساز فرانسوی سیتروئن با تکیه بر موتور جدید از سری mini-MPV که دارای خصوصیاتی همچون موتور اقتصادی‌تر و بدنه سبک است از مدل جدید C4 پیکاسوی خود رونمایی کرد که در ماه سپتامبر آماده فروش خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ خودروساز فرانسوی سیتروئن با تکیه بر موتور جدید  از سری mini-MPV که دارای خصوصیاتی همچون موتور اقتصادی تر و بدنه سبک است از مدل جدید C4 پیکاسوی خود رونمایی کرد که در ماه سپتامبر آماده فروش خواهد بود.

                
 
بر پایه پلتفرم جدید گروه پژو سیتروئن با نام EMP2 که در محصول جدید پژو یعنی ۳۰۸ نیز شاهد ان هستیم پیکاسو با جدیدترین فناوریهای کاهش وزن که از آن جمله بدنه الومنیومی‌و درب عقب کامپوزیتی  است عرضه خواهد شد که  به این خودرو این امکان را داده است تا در حدود ۱۴۰ کیلوگرم سبک تر از هم سلفان خود باشد که طبق ادعای سیتروئین وزن زیادی را نسبت به C3 پیکاسو  نیز از دست داده است.

از جمله خصوصیات نسل جدید پیکاسو فاصله بیشتر بین دو محور جلو و عقب است که بدین ترتیب خوشایند نوکیسگان چینی نیز خواهد بود.

سیتروئن به صورت رسمی‌اعلام کرده است که تنها ۳ گزینه دیزلی شامل مدل ۱٫۴ لیتری با قدرت پیشرانه ۸۹ اسب بخاری ،موتور ۱٫۶ لیتری با قدرت پیشرانه ۱۱۴ اسب بخاری و سرانجام گزینه ۱۴۰ اسب بخاری در پیش روی خریداران خواهد بود.

                 
 
شایان ذکر است که موتور ۸۹ اسب بخاری از نوع e-HDI 90 است که مقرون به صرفه ترین گزینه در پیش روی خریداران است که دارای مقدار انتشار دی اکسید کربن با ۹۸ گرم در هر کیلومتر و مصرف سوخت ۷۴ مایل در هر گالن است که از جدیدترین سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی سیتروئن با نام ETG6 نیز بهره می‌برد.
 
منبع: خودروسازي
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.