سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمريکا براي مقابله با کره شمالي بر چين فشار مي آورد

مطبوعات آمريکا روز جمعه اعلام کردند آمريکا در حال فشار بر شي جينپينگ، رئيس جمهور جديد چين است تا يا رژيم کره شمالي را سرکوب کند يا با افزايش حضور نظامي آمريکا در منطقه رو به رو شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه، روزنامه نيويورک تايمز به نقل از مقامات ناشناس دولت آمريکا نوشت تعاملات اخير آمريکا با چين شامل تماس تلفني باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا با شي جينپينگ است. 
به نوشته اين روزنامه، مقامات آمريکايي چين را از جزئيات طرح هاي خود براي ارتقاي دفاع موشکي و اقدامات ديگر براي بازدارندگي در مقابل تهديدهاي کيم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالي مطلع کرده است. 
نيويورک تايمز تصريح کرد با اينکه آمريکا کشتي و هواپيماهاي جنگنده در شبه جزيره کره مستقر کرده است ، چين تاکنون به اين اقدام به صورت علني يا خصوصي اعتراض نکرده است. 
اين روزنامه افزود سکوت چين، از يک سو حاکي از نااميدي فزاينده پکن از پيونگ يانگ و از سوي ديگر نشانه رسيدن پکن به اين نتيجه است که حمايت واکنشي از پيونگ يانگ ممکن است موجب تيرگي روابط آن با واشنگتن شود. 
نيويورک تايمز به نقل از تام دونيلون، مشاور امنيت ملي آمريکا اعلام کرد :  با توجه به اينکه شي جينپينگ و باراک اوباما هر دو در آغاز دوره رياست جمهوري قرار دارند، زمان همکاري چين و آمريکا،  از اهميت زيادي برخوردار است. 
به نوشته اين روزنامه، کاخ سفيد در هفته هاي آينده گروههايي از مقامات بلندپايه را براي فشار بر چين در اين خصوص به پکن اعزام خواهد کرد. سفر مقامات آمريکايي به چين با سفر جان کري، وزير خارجه آمريکا در شنبه هفته آينده آغاز مي شود. 
 دولت آمريکا در کوتاه مدت از چين مي خواهد در مورد بازرسي هاي گمرگي سخت گير باشد تا از ورود کالاهاي ممنوعه به کره شمالي جلوگيري شود. اما آمريکا از چين مي خواهد در دراز مدت کيم جونگ اون را متقاعد کند تا اقدامات تحريک آميز را متوقف و با برگزاري مذاکرات براي توقف برنامه هسته اي خود موافقت کند. 







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.